După ce s-a folosit în principal Halkali și parțial Cerkezkoy timp de zeci de ani, traficul intermodal către Europa a început să îmbogățească punctele de plecare prin adăugarea de noi terminale operate în principal de companii private. Cu un serviciu regulat de transport cu containere către Szolnok, Tekirdag pare a fi o alternativă puternică pentru traficul intermodal dintre Turcia și Europa.

Se aștepta ca traficul cu trenul către Tekirdag să scadă din cauza încheierii serviciului de feribot feroviar. Dimpotrivă, traficul a crescut după decizia AsyaPort de a crea legături feroviare și de a deschide terminalul Medlog. După Plovdiv (Bulgaria), terminalul are acum un nou serviciu de tren către Szolnok (Ungaria). Asyaport își propune să devină un hub puternic cu servicii feroviare către sud-estul Europei.

Halkali, care găzduiește cea mai mare parte a traficului intermodal de trenuri către Europa, este unul dintre cele mai mari și mai aglomerate terminale din Turcia. Peste 10 trenuri pleacă în fiecare săptămână spre Europa. Serviciile de terminal sunt oferite de operatorul de stat, TCDD. Conexiunea feroviară la frontieră este cu o singură cale, iar partea Halkali-Cerkezkoy nu este încă semnalizată. Atât terminalul, cât și calea ferată au ajuns la capacitatea lor. Soluția permanentă va fi noua linie de mare viteză, calea ferată dublă Halkali-Cerkezkoy-Kapikule, care este în construcție și care va fi utilizată și de trenurile de marfă.

În ciuda spațiului limitat, terminalul Cerkezkoy oferă servicii bune zonelor industriale din jur. Zona de containere nu poate fi utilizată o lungă perioadă de timp din cauza lucrărilor de construcție a liniei de mare viteză Istanbul-Kapikule. Când va fi finalizat, Cerkezkoy va fi chiar mai atractiv cu o conexiune feroviară puternică și rapidă către Europa.

Medlog reproiectase stația Omerli ca terminal. Acesta a fost construit pentru a conecta partea europeană a Istanbulului, o regiune industrială importantă pentru exporturile către Europa, de AsyaPort. Viitorul terminalului va fi determinat de conectivitatea sa la noua cale ferată Halkali-Kapikule aflată în construcție.

Pimk, lider în transportul cu camioane și-a mutat traficul de pe camioane către trenuri între Cerkezkoy și Plovdiv, unde tracțiunea este organizată de propria locomotivă Pimk din Bulgaria. Date fiind lucrările de construcții din Cerkezkoy, Pimk a investit în Catalca, punct apropiat de vama mutată din Halkali și la 40 km de Ambarli. Similar cu Omerli, este foarte important modul în care acest terminal va fi conectat la o nouă linie către Europa.

Velimese este o mică stație chiar după Cerkezkoy. A fost pregătit ca terminal de TCDD, când Halkali a fost închis, ca alternativă împreună cu Cerkezkoy, dar nu a fost niciodată folosit. Acum, deoarece Medlog se concentrează pe partea europeană, compania a decis să utilizeze acest terminal pentru traficul AsyaPort.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut