Autobuzul din seria e-ATA, de 12 m, dezvoltat de compania Karsan, și-a plimbat vineri, 10 decembrie, primii călători în București, oraș aflat pe harta turneului organizat în Europa. Lansat în septembrie, e-ATA 12 a fost deja testat de către public în mai multe orașe din România, printre care Timișoara, Jimbolia, Brașov, Slatina, Sibiu, Piatra Neamț, Focșani și altele, fiind unul dintre cele mai apreciate vehicule din gama sa pentru performanță și confort.

                             

Seria e-ATA a fost lansată pentru a satisface necesarul de autobuze verzi în marile aglomerări urbane. Cu lungimi de 10, 12 și 18 m, vehiculele din seria e-ATA reprezintă cele mai mari modele de autobuze din gama de produse electrice a companiei Karsan. Pot fi livrate cu 7 tipuri de baterii, de la 150 kWh la 600 kWh, putând asigura o autonomie de până la 450 km în condiții reale. Capacitatea maximă a bateriei poate ajunge la 300 kWh pentru modelul de 10 m, 450 kWh pentru modelul de 12 m şi 600 kWh pentru modelul de 18 m. Motoarele electrice asigură o putere maximă de 250 kW la modelele de 10 şi 12 m şi un cuplu de 22.000 Nm, ceea ce face ca e-ATA să poată urca fără probleme cele mai abrupte pante. Modelul e-ATA de 12 m este dotat cu baterii puternice care îi asigură o autonomie de până la 450 km cu o singură încărcare, chiar dacă autobuzul este plin cu călători, în condiții de oprire-pornire pe ruta reală şi în condiții de vară, cu sistemul de aer condiţionat pornit. e-ATA este dotat cu o putere de încărcare de 150 kW prin conexiune la cablu şi se poate încărca în funcţie de pachetul de baterii într-un interval cuprins între 1 şi 4 ore. Astfel, vehiculul poate fi utilizat pe parcursul întregii zile, fără a mai fi nevoie ca acesta să fie încărcat. Pe lângă opţiunea de încărcare prin cablu, modelul e-ATA oferă şi opţiunea de încărcare rapidă, fără ca şoferul să coboare în staţii.

Caroseria uşoară asigură o infrastructură solidă pentru componentele electrice şi încântă privirile cu design-ul exterior futurist. Mai mult, geometria sa asigură o podea complet joasă în interior, asigurând un spaţiu de mișcare fără obstacole. Capacitatea este de 90 de călători pentru e-ATA de 10 m, peste 100 pentru e-ATA de 12 m, iar e-ATA de 18 m cuprinde peste 150 de pasageri. Bordul permite controlul fiecărui detaliu al vehiculului. Şoferii pot controla de pe ecrane consumul de energie, avertizările şi sistemul de aer condiţionat. De asemenea, sistemul de cameră oglindă contribuie la siguranţa şoferului şi a pasagerilor printr-o serie de sisteme de prevenţie cum ar fi sistemul de avertizare a coliziunii şi avertizarea de respectare a benzii de circulaţie. În plus, modelul e-ATA asigură o siguranță ridicată pe baza infrastructurii electrice şi electronice în conformitate cu standardul de siguranta ISO 26262.

În România, Karsan a câştigat cel mai mare contract de export de autobuze electrice din Turcia

Karsan a câștigat în România o licitație în valoare de 35 de milioane de euro pentru transportul public din Brașov și Timișoara, unde vor fi livrate în total 56 de autobuze e-ATA de 18 m, reprezentând cel mai mare contract de export de autobuze electrice din Turcia. Contractul a fost semnat în august, iar autobuzele vor fi livrate până anul viitor, primele 10 vehicule fiind livrate luna viitoare.

Vehiculele Karsan, care circulă de peste trei ani pe străzile din țara noastră, sunt distribuite în România de Anadolu Automobil Rom. Cu 160 de unități livrate, din care 65 autobuze electrice Karsan, Anadolu Automobil Rom, în baza contractelor semnate deja, va mai livra anul viitor încă 164 de unități, din care 111 produse de Karsan.

Valoarea veniturilor companiei în 2020 a depășit 200 de milioane de euro, iar principalele piețe de export sunt Franța, Luxemburg, Portugalia, România, Italia, Germania și America de Nord.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut