La trei săptămâni după invazia Ucrainei de către Rusia, impactul pare neglijabil asupra prețurilor și ratelor de leasing pentru containerele din China. Disponibilitatea acestora s-a îmbunătățit la scurt timp după Anul Nou Chinezesc în porturile importante din China. Cu toate acestea, odată cu anunțul închiderilor la nivel național din cauza noului val de îmbolnăviri cu Covid-19, lanțul de aprovizionare trebuie să se pregătească pentru o nouă răsturnare în lunile următoare, care va împiedica fluxul de mișcare a containerelor, pe măsură ce importatorii din întreaga lume se pregătesc pentru sezonul viitor.

Potrivit blueberriesconsulting.com, blocajele impuse acum în Shenzhen, Zhejiang, Shanghai, Jilin, Suzhou, Guangzhou și Beijing (19 provincii) vor restricționa în mod clar circulația containerelor în aceste porturi, ceea ce e dăunător pentru lanțul global de aprovizionare, după cum s-a observat în trecut.

Preocupările cu privire la o reapariţia congestionării în jurul Shenzhen, al treilea cel mai aglomerat port de containere din China, au apărut după ce orașul a fost închis timp de o săptămână din 14 martie, din cauza unui focar de Covid-19.

Cel mai recent aviz pentru clienți al Maersk Line, din 14 martie, spunea că depozitele Shenzhen vor fi închise până pe 20 martie. Toți rezidenții din Shenzhen au primit ordin să rămână acasă, cu cateva excepţii care se testează pentru Covid-19, ceea ce înseamnă că porturile nu vor avea personal. Un focar din mai 2021, după cum ne amintim, a dus la cozi lungi pentru nave în jurul subporturilor Shenzhen Yantian și Shekou timp de peste două luni.

Maersk a remarcat: „Serviciul de transport cu camioane, deocamdată, este încă disponibil, cu condiția ca șoferii să dețină un test negativ la Covid. Însă previzionăm că eficiența operațională generală a camioanelor va fi redusă semnificativ în special în Hong Kong, Shenzhen, West Pearl River Delta, Shanghai, porturile interioare Yangtze, Qingdao și Tianjin.”

APL Logistics a declarat că personalul său din Shenzhen a început să lucreze de acasă, adăugând că serviciile de manipulare a mărfurilor din toate stațiile de transport de containere și centrele regionale de distribuție din Shenzhen sunt afectate.

Analistul șef al Xeneta, Peter Sand, a declarat pentru Container News că e puțin probabil ca operatorii de linie să devieze către porturile din apropiere din provincia Guangdong, cum ar fi Guangzhou și Nansha, dacă blocajul durează doar o săptămână, dar vor fi necesare acțiuni dacă acesta persistă. „Camioanele din afara Shenzhen nu pot intra în oraș, iar transporturile transfrontaliere din Shenzhen către Hong Kong nu se vor deplasa, cu excepția cazului în care transportă mărfuri esențiale. Asta va împinge din nou lanțurile de aprovizionare tensionate la limită, iar expeditorii deja îngrijorați se vor confrunta cu mai multe întârzieri”.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare