Sectorul transportului de marfă cu autoutilitare este mai prost îngrijit faţă de cel cu camioane. Iar datele din trafic relevă tocmai acest lucru: aproape toate dubele care au fost oprite de inspectorii Administrației Norvegiene a Drumurilor Publice în echipaje mixte cu autoritatea de inspecţie a muncii în nodul de trafic Risløkka din Oslo sâmbăta trecută prezentau defecţiuni tehnice sau deficiențe. De asemenea, o parte dintre şoferi aveau probleme cu documentaţia sau cu respectarea normelor rutiere.

„Încercăm să facem astfel de inspecții ale dubelor o dată pe lună, mai ales în locurile apropiate de centrul orașului Oslo”, spune inspectorul Bjørn Uno Rogneby din Administrația Norvegiană a Drumurilor Publice.

El subliniază că este adesea o provocare să oprească șoferii de autoutilitare. „De obicei nu reacţionează așa cum ar trebui atunci când îi semnalizăm pentru control la punctele noastre de inspecţie. Prin urmare, uneori trebuie să apelăm la asistența poliției”, spune inspectorul, amintind că un şofer a fost prins cu un permis de conducere fals cumpărat din Moldova, pentru că permisul său fusese reţinut. „În industria autoutilitarelor sunt mult mai mulți șoferi care nu au permis de conducere şi mult mai multe maşini defecte.”

Rogneby consideră că este important să elimine ilegalitățile din industria furgonetelor. „Acestea concurează în aceeași industrie cu camioanele mici, care sunt supuse unor reglementări complet diferite.”

În cadrul controlului mixt de la stația de trafic Risløkka au fost oprite 79 de autoutilitare, din care 54 au fost selectate pentru inspecţie extinsă. Între nereguli, s-a constatat că 3 șoferi nu purtau centurile de siguranță, ceea ce a atras o amendă de 1.500 NOK (157 EUR) de persoană, iar 8 mașini erau supraîncărcate. Mai mult, una avea masa depăşită cu mai mult de 500 de kilograme, iar șoferul a fost amendat cu 3.000 de coroane (315 EUR).

Apoi, 40 de mașini au primit amenzi pentru defecţiuni tehnice, iar una a fost preluată de o maşină de depanare după ce i s-a interzis circulaţia cu un disc de frână crăpat.

În cazul unei dube care transporta propan (ADR), greutatea era depăşită, mașina nu era marcată pentru transport de mărfuri periculoase, șoferul nu avea calificarea de a transporta ADR şi îi lipseau stingătoarele și documentele de expediere. Aici au fost amendaţi atât șoferul, cât și expeditorul.

În cadrul aceluiaşi control s-a constatat că 5 șoferi nu deţineau un permis de conducere valabil, doi nu aveau clasa corectă, iar unul avea permis de conducere fals.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut