Un grup de 52 de șoferi de camion trebuie să primească o despăgubire de circa 1,88 milioane de euro, pe baza deciziei emise de curtea de apel în dosarul companiei falimentare acum, Vlantana Norge.

Sucursala norvegiană a transportatorului lituanian a fost acuzată de fraude în recompensarea șoferilor, otează 40ton.net. Deşi angajații ar fi trebuit să fie plătiți cu salariul minim norvegian, aproximativ jumătate din orele lucrate nu au fost facturate, pentru a limita salariul. Flota circula cu plăcuțe de înmatriculare norvegiene, efectuând rute interne în Norvegia, astfel încât costurile de angajare să fie menținute aproape de nivelul lituanian.

Chiar înainte să ajungă în instanță, Vlantana Norge a declarat faliment, dispărând de pe piață. Însă asta nu a oprit justiția norvegiană, care l-a acuzat pe președintele companiei. El a fost deja condamnat în vara lui 2021 și a fost obligat să plătească șoferilor 1,26 milioane de euro drept despăgubire. Antreprenorul din Lituania, însă, nu a fost de acord cu verdictul, a mers la Curtea de Apel Norvegiană și acolo a primit o pedeapsă și mai mare.

Potrivit sindicatului norvegian FriFagbevegelse, instanța de apel a menținut vinovăția antreprenorului și a majorat valoarea despăgubirilor pentru șoferi la 1,88 milioane EUR, din cauza trecerii a încă unui an și jumătate. Banii urmează să fie împărțiți între 52 de șoferi de camion care au lucrat pentru Vlantana Norge. În plus, norvegienii au perceput și cheltuieli de judecată excepțional de mari, estimate la 628.000 EUR, iar acum transportatorul trebuie să ajungă din nou în fața instanței norvegiene, de data aceasta în temeiul codului penal, nu al dreptului muncii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare