Girmeta, filiala gigantului lituanian Girteka, a fost amendată de un tribunal norvegian cu 450.000 de coroane (aproape 39.000 de euro) pentru 19 călătorii de cabotaj efectuate între 2019 și 2021 pe teritoriul Norvegiei.

Tribunalul regional din Sogn og Fjordane a hotărât că interpretarea prea laxă a legii norvegiene duce la condiții de concurență inegale pentru companiile locale. Mai exact, companiile străine, de exemplu din Europa Centrală și de Est, pot oferi prețuri mai mici de transport datorită costurilor operaţionale mai mici şi forței mai ieftine de muncă, avantaje de care companiile locale nu beneficiază.

Potrivit instanței, Girmeta a efectuat circa 100 de livrări de cabotaj pe săptămână în Norvegia. Mai multe vehicule ale Girmeta au fost oprite de Administrația rutieră norvegiană la diferite posturi de control între 2019 și 2021. În 17 dintre verificări, Administrația rutieră norvegiană a constatat erori în documentația pentru transportul internațional care furnizează baza pentru cabotaj.

Norvegia, potrivit Verkehrsrundschau.de, plănuiește o înăsprire generală a reglementărilor pentru companiile internaționale de transport – reglementările Pachetului de Mobilitate al UE (de detașare) ar trebui să se aplice și în Norvegia în viitor, inclusiv perioadele de odihnă prescrise și salariul minim norvegian pentru șoferii străini. Vor fi apoi aliniate şi controalele şi pedepsele încălcărilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut