Ministerul Transporturilor din Norvegia se aliniază reglementărilor impuse de pachetul de Mobilitate, adoptând regulile privind timpul de conducere și odihnă pentru șoferi, utilizarea tahografelor și multe altele.

Cele mai importante reguli care intră în vigoare la 1 noiembrie 2022 sunt:

  • Cerințe delicențiere pentru autoutilitare în transport internațional. Transportatorii trebuie să îndeplinească cerințe de stabilire, reputație, finanțe și competență profesională.
  • Regulile de cabotaj se vor aplica transportului internațional cu autoutilitare.
  • Cerințaca vehiculul să se întoarcă în țara de origine la fiecare 8 săptămâni.
  • Cerințaconform căreia compania de transport trebuie să se asigure că șoferul are dreptul să petreacă cel puțin un repaus săptămânal normal la domiciliu la fiecare 4 săptămâni, interzicerea repausului săptămânal în vehicul și interzicerea acordării remunerației în funcție de cât de repede livrează șoferul mărfurile.
  • Se introduce o „perioadă de înghețare” de 4 zile după ultima misiune de cabotaj efectuată,în timpul căreia vehiculele străine nu pot efectua cabotaj în Norvegia.

Modificări importante ale reglementărilor, din 2026:

  • Introducerea regulilor de conducere și de odihnă pentru transportul internațional cu autoutilitare cu MTMAîntre 2,5 și 3,5 t;
  • Introducerea unei cerințe pentru un tahograf pentru transportul internațional cu autoutilitare cu MTMAîntre 2,5 și 3,5 t.

Problema pentru Norvegia a fost că, deși noile reguli erau înscrise în legislația norvegiană, încă nu existau norme de aplicare a modificărilor.

Potrivit Tungt.no, implementarea unor părți semnificative ale Pachetului de Mobilitate în Europa, are deja ca rezultat:

– nevoia, pentru jucătorii importanți, de a face schimbări majore;

– criza șoferilor din Europa a devenit și mai mare;

– transportul în toată Europa a devenit semnificativ mai scump.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare