După Germania, de la 1 ianuarie 2024 şi Austria va percepe pentru vehiculele de peste 3,5 t și o taxă dependentă de kilometraj şi implicit de cantitatea de CO2 emisă de vehicule. Furnizorul de servicii de taxare Asfinag a oferit informații despre acest lucru și a lansat un instrument de calcul pentru a determina clasa de emisie.
Autoritățile locale au anunțat o modificare a listelor de prețuri, de la 1 ianuarie 2024, dorind ca taxa să depindă de cantitatea de CO2 emisă. La fel ca în Germania, camioanele vor fi împărțite în cinci grupe, ceea ce înseamnă, în practică, mașini electrice (Clasa 5), hibrizi avansaţi (Clasa 4), motoare diesel foarte economice (Clasa 3 și 2) și restul, adică motoare diesel cu consum mai mare de combustibil sau vehicule înmatriculate pentru prima dată înainte de 1 iulie 2019 (Clasa 1).
Majorările taxelor austriece nu vor fi la fel de drastice ca în Germania. Inițial, de la 1 ianuarie, taxa suplimentară pentru emisiile mari de CO2 (pentru clasa 1) ale unui vehicul cu patru axe sau mai mare, va fi de 3,87 cenți. În 2025, va crește la 6,46 cenți, iar în 2026 se va ridica la 9,04 cenți. În ceea ce priveşte clasele superioare, există diferite niveluri de reduceri. De exemplu, proprietarul unui vehicul din clasa 3 va plăti 3,5 cenți din 2024, 5,84 cenți din 2025 și 8,18 cenți din 2026.
După cum precizează 40ton.net, nivelul consumului mediu de combustibil este calculat AICI pe baza sistemului VECTO. Nu se analizează doar eficiența motorului, ci și lățimea anvelopelor și chiar înălțimea cabinei. Asfinag a pregătit şi un calculator special pentru a determina clasa de emisie. Pentru a-l utiliza proprietarul vehiculului are nevoie de trei valori: data înmatriculării inițiale, subgrupa vehiculului și valoarea specifică a emisiilor de CO2.