Comisia UE lucrează la o propunere pentru un nou standard de emisii, dar cifrele privind posibilele costuri provoacă deja critici. Mașinile, dar mai ales camioanele, ar putea deveni considerabil mai scumpe ca urmare a noului standard de emisii Euro 7. Potrivit unei evaluări de impact realizată de Comisia UE, costurile legate de reglementare pentru autoturisme și vehicule utilitare ușoare sunt estimate la 304 de euro fiecare, potrivit unui document aflat la dispoziția Deutsche Presse-Agentur. Pentru camioane și autobuze este menționată chiar și o sumă de 2.681 de euro pentru varianta de reglementare preferată.

Pe de altă parte, conform calculelor Comisiei, există beneficii pentru sănătate și mediu. Pe o perioadă de 25 de ani, acestea sunt estimate la până la 133,6 miliarde de euro și se explică în primul rând printr-o reducere a emisiilor nocive de oxizi de azot (NOx) și particule (PM2,5), notează Verkehrsrundschau.de.

În schimb, costurile totale legate de reglementare pentru producătorii de mașini și autoutilitare s-ar ridica la aproximativ 35,5 miliarde de euro în această perioadă și la 17,5 miliarde de euro pentru camioane și autobuze.

Cu toate acestea, vin deja critici din partea Parlamentului European. „Momentul nu ar putea fi mai incomod: lumea este în flăcări, inflația provoacă creșterea prețurilor, companiile și cetățenii suferă din cauza scumpirii energiei”, a spus europarlamentarul CSU Markus Ferber. Acest lucru este și absurd pentru că, potrivit planurilor actuale, din 2035, nu ar mai trebui să iasă pe piață motoare cu combustie, iar extinderea infrastructurii pentru mobilitatea electrică nu face niciun progres real.

După planificarea preliminară, Comisia UE responsabilă intenționează să își prezinte propunerea pentru noul standard de emisii pe 9 noiembrie. În special, ar trebui să ia în considerare și noile tehnologii ale vehiculelor și să se asigure că emisiile sunt măsurate în timp real. Potrivit informațiilor Comisiei UE, nivelul precis al viitoarelor valori limită de emisie este încă în discuție.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 2 – aprilie 2023)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare