Lipsa cipurilor a afectat cel mai mult industria auto: unele fabrici au trebuit să se închidă, dar au existat și cazuri în care anumite modele fără funcții dependente de cipuri au fost expediate din fabrici. Bosch, unul dintre cei mai mari producători de semiconductori, consideră că actualul lanț de aprovizionare nu mai este capabil să răspundă nevoilor industriei într-un moment în care totul, de la periuțe de dinți la PlayStations, necesită microcipuri.

În plus, penuria de microcipuri din cauza lipsei siliciului ar putea dura mai mult decât se spera, potrivit marilor producători auto Ford, VW și Daimler. „Nu se ştie când poate fi rezolvată problema deficitului de cipuri la marii producători auto“, au declarat la unison Herbert Diess, CEO Volkswagen, Ola Kallenius, CEO Daimler, și Gunnar Herrmann, președintele Consiliului de Administrație al Ford Europe, ca răspuns la o întrebare a CNBC la Salonul Auto de la München. De altfel, Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a pierdut cota de piață în China din cauza lipsei cipurilor, a declarat Diess. Situaţia este agravată şi de faptul că domeniul Internet of Things (IoT) necesită, de asemenea, cipuri. „Suntem slăbiţi din cauza lipsei de semiconductori. Suntem mai afectați în China decât în restul lumii, motiv pentru care pierdem cota de piață.“ Herbert Diess a declarat că şi colegii din China fac presiuni pentru o producție mai mare de semiconductori, numind deficitul de cipuri „foarte îngrijorător“. „Am sperat că situația se va îmbunătăți până la sfârșitul verii, dar nu s-a întâmplat. Malaezia, unde producătorul are o mulțime de furnizori, este încă grav afectată de coronavirus, care se reflectă în închiderea multor fabrici.“ Diess spune că deficitul se va îmbunătăți doar după ce pandemia se va stopa, dar nici atunci nu va fi complet rezolvat. Motivul este răspândirea rapidă a IoT: tot mai multe dispozitive conectate la internet trebuie să beneficieze de microcipuri (de la aspiratoare de casă, la roboți din industrie), iar capacitatea de producție nu s-a dezvoltat încă pentru a satisface toate nevoile.

Preşedintele Ford Europe este mai puțin optimist și crede că deficitul va trebui abordat până în 2024. El a adăugat că este foarte dificil de prezis cât va dura această situație. Acesta menționat, de asemenea, creșterea numărului mașinilor electrice, ca motiv al penuriei. „300 de cipuri sunt folosite în producția unui Ford mediu, în timp ce 3.000 de cipuri sunt folosite pentru un Ford electric.“

Există, în plus, şi o penurie de materii prime în zonă: plasticul, oțelul și litiul nu sunt disponibile atât cât ar fi necesar. Iar toate acestea pot duce la o creștere a prețului mașinilor.

Ola Kallenius de la Daimler speră ca trimestrul al treilea să fi fost cel mai slab, aşteptând îmbunătățiri în ultimul trimestru. Însă din cauza incertitudinii în previziuni, trebuie să-şi păstreze flexibilitatea în planificare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut