Punerea unui accent mai mare pe transportul maritim pe distanțe scurte ca alternativă la transportul rutier nu aduce practic niciun beneficiu. Multe fluxuri de mărfuri care pot fi efectuate pe distanţă scurtă sunt deja gestionate prin intermediul coastelor, potrivit agenției de cercetare Ecorys, care a realizat un studiu asupra transferului modal în numele Ministerului Infrastructurii și Gospodăririi Apelor din Olanda.

Din porturile Amsterdam, Rotterdam, Moerdijk și Portul Mării Nordului pleacă anual 9,9 milioane de tone de mărfuri containerizate cu nave maritime pe distanță scurtă, iar fluxul de intrare cuprinde 3,4 milioane de tone. Deci nu există prea mult loc de creștere a fluxurilor, așa cum reiese din „Cercetarea oportunităților pentru coridorul de transport de marfă SSS Sud”, pe care Ecorys a elaborat-o. Rolul pe care îl poate juca modalitatea în deplasarea containerelor de pe drum pe apă a fost examinat pentru a ușura rețeaua de drumuri din Olanda. „În ultimii ani, sectorul și-a atins cea mai mare parte a potențialului. Dacă se urmărește o schimbare modală suplimentară, sunt necesare alte acțiuni specifice”. Acestea ar putea fi: o perspectivă mai bună asupra fluxului de mărfuri pe cale maritimă, o mai bună inteligență în afaceri, optimizarea interacțiunii cu alte moduri, digitalizarea și atenția factorilor de decizie de la Bruxelles.

Însă „acțiunile direcționate” nu sunt de așteptat să aducă schimbări majore, potrivit Nieuwsblad Transport. Potențialul de creștere este estimat la un maxim de 60.000 de tone de mărfuri de ieșire pe container.

Fluxurile curente de ieșire se ridică la 9,9 milioane de tone. Cele mai mari volume în tone, în principal alimente, ajung anual în Spania și Regatul Unit. Fluxurile curente de intrare se ridică la 3,4 milioane t/an, acestea fiind în principal produse alimentare care vin din Regatul Unit și Irlanda.

Potențial de creștere este observat în principal în transportul către și dinspre portul Calais. Cercetătorii cred că există un profit de 28.000 de tone anual, ceea ce ar reprezenta 50% din creșterea potențială maximă pentru transportul maritim pe distanță scurtă. Aceasta se referă la bunuri precum mașini, electronice și produse alimentare. Mărimea fluxului potențial de intrare rămâne la 26.000 de tone din Calais, tot la jumătate din potențial.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut