Pe piaţa spaniolă, numărul companiilor străine de transport de marfă a scăzut, în special ca urmare a aplicării unor prevederi ale Pachetului de Mobilitate, anunţă Federația Națională a Asociațiilor de Transport din Spania (Fenadismer).

În 2021, transportatorii estici au preluat 18% din cantitatea totală de mărfuri din importul rutier în Spania, în scădere semnificativă, comparativ cu 28% în 2019. În special, a scăzut prezența companiilor românești (-20%) și bulgare (-15%) în timp ce companiile de transport poloneze și lituaniene au înregistrat o creștere de 16%, respectiv 6%.

În ceea ce privește exporturile, în 2021, transportatorii estici au controlat 17% din volumul total, cu 10% mai puțin decât în 2019: prezența companiilor românești s-a redus cu 25% și a celor lituaniene cu 15%. Polonia a înregistrat o creștere de 6%. „Cei care au beneficiat cel mai mult de prezența redusă a companiilor din Est au fost transportatorii spanioli, a căror pondere în traficul internațional a crescut, preluând 67% din exporturi și 66% din importuri”, remarcă Fenadismer.

Potrivit Logist.Today, o situație similară se observă și în transportul intern al Spaniei (cabotaj), unde se constată o reducere semnificativă a camioanelor din țările est-europene. Acest lucru le-a permis transportatorilor portughezi să recâștige primul loc în clasamentul companiilor străine care operează în Spania (32% din volumul de cabotaj). Ei sunt urmați de cei din România (15%), Polonia cu 14% și Bulgaria cu 12%. În general, transportul rutier de mărfuri efectuat în Spania de companii străine a scăzut în 2021 cu aproape 10% față de 2019. „Noul Pachet de Mobilitate, aprobat de UE în iunie 2020, a început să dea roade la un an de la intrarea în vigoare. Trebuie amintit faptul că unul dintre scopurile principale ale acestuia a fost acela de a oferi statelor membre arme legale pentru a combate mai eficient așa-numitele firme de tip căsuță poștală și asigurarea de condiții salariale favorabile.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut