Porturile italiene au închis anul 2021 cu rezultate bune în manipularea containerelor: 11,28 milioane TEU au trecut prin docurile italiene, în creștere cu cinci procente față de anul precedent, conform Dynamar. Această valoare depășește și nivelul pre-pandemic (2019), când au fost manipulate 10,79 milioane TEU.

Porturile tireniene își mențin dominația, cu 9,6 milioane TEU (+7% faţă de 2020). Cel mai bun rezultat în valori absolute e obținut de Gioia Tauro, cu 3,15 milioane TEU manipulate (28% din containerele italiene) – rezultat ușor în scădere față de 2020 (-1%), dar peste nivelul din 2019 (2,5 mil. TEU).

Genova se află pe locul secund, cu 2,56 milioane TEU (+9% față de anul precedent și o cotă de 23%), în scădere față de 2019, când ajunsese pe prima poziție cu 2,61 milioane TEU.

Pe poziţia a treia se găseşte La Spezia, cu 1,37 milioane TEU (pondere 12%), care se recuperează cu 17% faţă de 2020, dar pierde faţă de 2019. 2021 marchează recuperarea lui Cagliari (+60%, cu 109.700 TEU) și startul bun al Savonei (+53%, cu 223.000 TEU).

Porturile Adriatice au pierdut în total un procent, mai ales din cauza declinului celor două porturi principale de escală, respectiv Trieste (-2%, 757.200 TEU) și Veneția (-3%, 513.800 TEU), care prezintă o cotă națională de 7%, respectiv 5%. Celelalte două porturi cu mișcări semnificative sunt Ravenna (185.000 TEU, -5%) și Ancona, care câștigă 11% (176.200 TEU).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut