Potrivit Sudinfo.be, în cazul controalelor din Welkenraedt (Belgia), efectuate de poliţia rutieră din Battice, unui șofer din Belarus i-a fost reţinut administrativ camionul înmatriculat în Lituania pentru o serie de încălcări ale reglementărilor privind siguranța vehiculelor și condițiile de muncă ale șoferului. Uimitor este răspunsul companiei angajatoare lituaniene, care a refuzat să plătească amenzile și reparațiile necesare pentru a pune din nou în ordine camionul sechestrat. Ca urmare, șoferul, care nu era plătit de două luni, a fost lăsat pe jos fără un euro în buzunar în orașul Henri-Chapelle.

Principalul client al companiei lituaniene este multinaționala austriacă LKW Walter, care operează în principal în Franța, Belgia și Țările de Jos. „Ne confruntăm cu un caz de dumping social. Șoferii sunt în vârstă, nu au mai fost plătiţi de două luni și nu s-au mai întors în țara de origine timp de nouă săptămâni, ceea ce este interzis prin lege. Sunt muncitori amenințați și exploatați de această companie, care le plătește 300 de euro pe lună și care, având în vedere starea camioanelor sale, pune în pericol siguranța tuturor participanților la trafic”, a declarat Roberto Parrillo,șeful CSC-Transcom și președintele european al sindicatelor din sector, care dă asigurări că a fost deja contactată compania austriacă, Inspectoratul Muncii, iar informaţiile au fost transmise chiar şi Parlamentului European. Cu atât mai mult cu cât acesta nu este un caz izolat: ca urmare a altor verificări, alţi cinci șoferi de la aceeași companie lituaniană au fost abandonați și vehiculele lor confiscate.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare