La șase luni de la impunerea de sancțiuni camioanelor ruse și bieloruse, traficul general dintre Rusia și China a crescut cu 29%, și, implicit, și traficul camioanelor între cele două state. Însă, capacitatea punctelor de trecere a frontierei chineze, care deservesc până la 40 de camioane pe zi, nu s-a schimbat.
Chinezii încă nu permit rușilor să intre pe drumurile lor, de exemplu din cauza lipsei de cunoaștere a limbii și a amenințării pandemiei. Așa că marfa din fiecare camion este transbordată.
Timpul mediu de așteptare la punctele de trecere a frontierei ruso-chineze este în prezent estimat între 23 și 45 de zile. Cu alte cuvinte, șoferii de camion trebuie să stea între trei și șase săptămâni pentru a intra în China și a începe procesul de transbordare. Așa că, o rută completă Rusia-China și retur durează până la două luni consecutive.
Cea mai mare aglomerație este în Zabaikalsk, care este punctul de trecere a frontierei ruso-chineze cel mai apropiat de partea europeană a Rusiei. De acolo sunt mai puțin de 7.000 km până la Moscova de-a lungul întregii Mongolii și Kazahstanului. Trafic intens se înregistrează și la două puncte de trecere de lângă Vladivostok, în estul extrem al Rusiei.