Lipsa semiconductorilor este o problemă binecunoscută și încă prezentă în industria auto. Totuși, aşa cum scriam încă de acum o lună, un alt obstacol este deja vizibil, cauzat de criza energetică din China: lipsa magneziului.

Din cauza deficitului de semiconductori, livrările de vehicule noi (autoturisme şi camioane) au ajuns să dureze de la câteva luni, până la un an. Estimările inițiale au fost că situația ar putea reveni la normal în decurs de 10 luni, însă nimeni nu a prevăzut posibilele complicații care pot apărea într-un anumit moment. Acum, producătorii de vehicule sunt alarmați că rămân fără stocuri de magneziu – un metal care constituie un element cheie al aliajului de aluminiu. Această materie primă este extrem de importantă în producția de vehicule moderne, fiind folosită pentru producerea nu numai a părților de caroserie și a părților interioare, ci și a multor piese auto. În ultimii ani, ponderea aluminiului în construcția de vehicule a crescut semnificativ ca urmare a accentului puternic pus pe scăderea greutății proprii.

Peste 90% din magneziul folosit în Europa provine din China, ţară care se află în prezent într-o criză energetică. Din cauza lipsei de energie, multe fabrici au fost închise sau capacitățile lor de producție au fost limitate. Oțelăriile care prelucrează metale se numără printre companiile cu cea mai mare cerere de energie, iar în prezent peste 60% dintre ele nu mai lucrează. Rezultatul este lipsa sau limitarea proviziilor și prețurile galopante. În cazul magneziului, deja vorbim de creșteri de 700%. Guvernul chinez asigură că problemele energetice sunt temporare și că producția va reveni la nivelurile anterioare în decurs de o lună sau două.

Douăsprezece organizații din domeniul auto au depus deja o cerere de sprijin la instituțiile Uniunii Europene, însă este dificil să ne așteptăm la acțiuni eficiente din partea autorităților UE, pentru că pur și simplu nu există topitorii de magneziu în Europa. Producătorii europeni de mașini par să nu aibă de ales decât să aștepte ca situația energetică din China să se îmbunătățească.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut