Creșterea tarifelor de marfă și întârzierile din transportul maritim de containere între China și Europa aduc noi operatori pe aceste rute, care până acum erau excluşi din cauza faptului că au nave mici și, prin urmare, ineficiente, comparativ cu giganții mondiali. Dar acum cererea este atât de mare încât chiar și navele mici devin productive. Această situație a determinat compania italiană Rif Line Group, cu sediul în Fiumicino, să înceapă un serviciu direct între China și Civitavecchia. Prima navă a plecat din portul chinez Shanghai și a ajuns în cel italian pe 13 septembrie 2021.

Serviciul este lunar și are loc datorită închirierii pe termen lung a două portcontainere de 1.200 TEU. Fiind eliminate anumite escale, navele pot descărca containerele în Civitavecchia la 25 de zile după plecarea din Shanghai, comparativ cu 35-40 de zile în cazul transportatorilor globali care operează pe aceeași rută. „După experiența din pandemie, putem prevedea că unele zone vor deveni tot mai strategice pentru sector”, explică Francesco Isola, CEO Rif Line. „Dintre marile economii dezvoltate, China a fost singura care a înregistrat rate de creștere în 2020.“

Portul Civitavecchia a fost ales deoarece, potrivit Unindustria, China este a doua piață de origine a mărfurilor pentru Lazio, după SUA, în ceea ce privește regiunile extra-europene. „Luând în considerare tendința, compania a decis să suplinească legăturile organizate ocazional în ultimele luni de câțiva giganți din sector (precum Geodis și Bollorè Logistics) și de unii proprietari de marfă (cum ar fi Walmart și Home Depot)”, precizează compania.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare