Italienii au decis să calculeze cât timp pierd camioanele în fiecare zi aşteptând în faţa companiilor. Centrul de Studii Federtrasporti a realizat un studiu aplicativ care a arătat că aşteptarea reprezintă o pierdere teribilă de timp, bani și nervi.

Studiul a luat în calcul 82.792 de zile lucrătoare ale șoferilor din companii de transport italiene. Sursa de informații despre timpul de nefuncționare a fost în principal urmărirea prin satelit, ca parte a sistemelor telematice, deși au fost utilizate și date ale tahografelor digitale.

Potrivit studiului, șoferii italieni au petrecut în medie 11 ore și 28 de minute pe zi la locul de muncă, din care doar 6 ore și 18 minute conducând. Restul timpului a fost alocat opririlor, mai ales din cauza așteptării la încărcăre și descărcare. Industria transportului de containere maritime s-a descurcat cel mai rău, timpul de nefuncționare fiind şi de 6 ore pe zi.

Timpul total de nefuncționare în perioada analizată, la șoferii incluși în studiu, a fost de 331.169 de ore. Presupunând volumul zilnic de lucru de 11,5 ore, se obțin 29.000 de zile lucrătoare. Asta înseamnă că o treime din timpul petrecut de șoferi la locul de muncă este timp de nefuncționare. În plus, studiul a calculat că aceasta reprezintă o pierdere de 10 milioane de euro pe an.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut