De azi, 15 octombrie, în Italia a intrat în vigoare obligativitatea Green Pass care ar putea da peste cap şi mai mult industria transportului şi logisticii. Cele mai mari temeri vin din sectorul șoferilor de camioane, pentru că 30% dintre aceştia sunt încă nevaccinați.

De azi a intrat în vigoare obligația Green Pass pentru toți lucrătorii din Italia, ceea ce creează noi tensiuni în lumea transportului rutier în care există teama de haos, de întârzieri şi blocaje în livrări și deci posibilitatea ca rafturile magazinelor să rămână goale mai ales că se apropie şi perioada Crăciunului. În aşteptarea unei clarificări şi a unor reguli mai puţin restrictive pentru categoriile de transport și logistică din partea guvernului italian, unii transportatori ar putea decide să oprească activitatea.

Compania de transport public Start Romagna se află deja în dificultate, cu cei 99 de angajați care nu deţin Green Pass în Romagna (11 la Cesena) şi care generează probleme inclusiv transportului şcolar. „Chiar și la Cesena există o pondere substanțială de șoferi, în special din Est, fără Green Pass sau care au fost vaccinați în străinătate cu seruri nerecunoscute în Italia“, afirmă reprezentantul Confartigianato, Eugenio Battistini. „Companiile străine ne vor face concurență neloială pentru că angajații lucrează și fără permis valid. Vor fi companii nevoite să tragă camioanele pe dreapta. Există teama că unii șoferi fără Green Pass nu vor fi autorizați să descarce mărfurile odată ce ajung la destinație. În plus, prețul testării, perceput șoferilor care nu aleg vaccinul, le afectează mai mult condițiile de viață deja precare“.

Green Pass nu este cu adevărat necesar într-un sector deja afectat de criză, este de părere Lorenzo Corallini, director la Cna Fita. „Transportul rutier nu s-a oprit nici în lunile grele ale blocării. Dar costurile au crescut și pentru transportatori, de la mâncare la combustibil. Acum se adaugă și cele cu testarea pentru cei care nevaccinați. Mulți au amenințat că se vor opri, dar atunci când își dau seama că, practic, locuiesc la locul de muncă și acasă au o familie de susținut, se răzgândesc.”

Unii transportatori însă aleg vaccinul din rațiuni economice, nu neapărat de sănătate. „Am făcut vaccinul pentru a evita cheltuielile cu testarea“, explică Paolo Andreini, un șofer din Cesena, „în zona noastră poate exista un blocaj, dar nu cred că va există o revoltă. Există tensiune între transportatori pentru că banii se termină, programele de lucru sunt epuizante și cheltuielile cresc. Eu câştig 1.300 de euro/lună și e păcat când mă gândesc la câte ore sunt în afara camionului meu în fiecare zi.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut