Cea mai recentă generație de tahografe digitale permite citirea de la distanță a unor informații. Însă, pentru a face acest lucru, autoritățile de control trebuie să aibă echipamente specifice, identificate sub denumirea Dedicated Short Range Communication, obligatorii în țările UE începând cu iulie 2024. Corpul olandez de Inspecţie Leefomgeving en Transport (ILT) testeată acum acest sistem pe șosea. Datorită acestui dispozitiv, inspectorii ILT pot identifica de la distanță semne de manipulare a tahografului și apoi pot opri camionul pentru o verificare amănunțită.

De exemplu, Dedicated Short Range Communication arată dacă tahograful unui vehicul care trece înregistrează timpii de conducere sau dacă este activat cardul șoferului. Legislația europeană nu permite aplicarea amenzilor folosind doar acest dispozitiv, dar impune totuși oprirea vehiculului și verificarea tahografului cu mijloace tradiționale. În acest fel, pot fi selectate vehiculele suspecte.

ILT experimentează cu trei dispozitive diferite citirea de la distanță, iar testarea se va face pe tot parcursul lui 2021. Această fază va servi, de asemenea, pentru a înțelege ce informații din cele citite de Dedicated Short Range Communication sunt mai utile pentru selectarea camioanelor pentru control.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare