La 31 mai 2022, Organizația de Parteneriat a portului La Spezia, care reunește operatorii portuari, a comunicat asociațiilor de transportatori că a respins ordinul emis de aceeași autoritate portuară privind modificarea modului de acces al camioanelor în bazinul portuar în vederea fluidizării şi reducerii timpilor de aşteptare. Transportatorii au reacționat negativ la votul care anulează ordonanța.

Într-o notă, asociaţiile italiene Anita, Assotir, Confartigianato Trasporti, Fita Cna și TrasportiUnito definesc decizia operatorilor portuari drept „iresponsabilă”, deoarece „blochează încercarea concretă de a îmbunătăți accesul camioanelor în port, reducând în același timp costurile suplimentare enorme ale așteptărilor pe care firmele de transport rutier de mărfuri trebuie să le sufere în fiecare zi, fără a uita de inconvenientul de care trebuie să sufere șoferii. Și mai grav este că, spunând nu, operatorii au blocat o acțiune utilă și pentru capacitatea serviciilor portuare și deci pentru întărirea competitivității întregului port”.

Trasportiunito contestă, de asemenea, „neatenția și tăcerea” Ministerului Mims, care perpetuează astfel „o situație de degradare în care mii de ore de așteptare continuă să se soldeze cu o penalizare numai a companiilor de transport”, notează Trasporto Europa.

Asociația ia ca exemplu pozitiv portul Barcelona, iar președintele său, Giuseppe Tagnocchetti, punctează: „Confruntaţi cu schimbări epocale în transportul maritim și logistica terminalelor, copleșiţi de fenomene precum navigarea în gol, zone operaționale aglomerate în escale, infrastructuri inadecvate, operatorii portuari încearcă, în portul Barcelona, să organizeze un răspuns bazat pe urmărirea necesară a operațiunilor cu camioane, cu automatizarea porților portuare și digitalizarea documentelor. Însă cazul La Spezia declanșează mai degrabă o alarmă: au operatorii portuari puterea de a guverna?”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare