Există rezistență în rândul țărilor UE la înăsprirea standardelor de emisii planificată de Comisia UE, observă Verkehrsrundschau.de. Într-o lucrare comună, opt țări – Franţa, Italia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, România și Slovacia – resping propunerile CE pentru standardul de emisii Euro 7.

În Uniunea Europeană, opt țări vor să oprească adoptarea standardelor Euro 7 propuse de Comisia UE. „Respingem orice noi standarde de emisie (inclusiv noi proceduri de testare sau valori limită) pentru mașini și camioane”, citează Frankfurter Allgemeine Zeitung dintr-un document de discuție comun iniţiat de Franța și Italia şi semnat şi de Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, România și Slovacia. Cele opt țări UE ar putea avea suficiente voturi în Consiliul de Miniștri pentru a bloca o propunere.

În lucrarea lor, statele critică investițiile care ar fi necesare pentru atingerea obiectivelor de CO2 convenite recent pentru industria auto. Acestea cer ca standardele Euro 7 să intre în vigoare mai târziu. Țările descriu atât 1 iulie 2025 pentru mașini, cât și 1 iulie 2027 pentru camioane, ca fiind termene complet nerealiste.

Industria auto din Europa se străduiește să reducă în continuare emisiile „în beneficiul climei, mediului și sănătății”, a declarat directorul general ACEA, Sigrid de Vries. Cu toate acestea, „propunerea Euro 7 pur și simplu nu este modalitatea corectă de a realiza acest lucru, deoarece ar avea un impact extrem de scăzut asupra mediului și un cost extrem de ridicat”.

Potrivit unui studiu comandat de ACEA, propunerea face mașinile cu motoare cu ardere internă cu aproximativ 2.000 de euro mai scumpe, iar camioanele și autobuzele cu motoare diesel ar fi cu până la 12.000 de euro mai scumpe.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut