Grupul Orlen a finalizat achiziția a 17 benzinării în sudul Germaniei, în landurile Bavaria și Baden-Württemberg. Tranzacția va crește rețeaua concernului la 604 unități și va completa gama sa geografică, celelelte unităţi fiind amplasate în principal în statele federale din vest și nord.

Tranzacția din Germania va fi finanțată cu fonduri obținute din vânzarea unei părți din Lotos. Achiziția urmează să fie finalizată până la sfârșitul lunii februarie, după ce compania obține, printre altele, aprobarea autorităţilor germane, precizează Truck Focus. „În strategia noastră, am anunțat clar extinderea rețelei străine de stații, astfel că implementăm în mod constant aceste proiecte. Accelerăm dezvoltarea rețelei și completăm disponibilitatea acesteia cu statele federale din sud, unde nu am avut o prezență puternică până acum”, spune Daniel Obajtek, Președintele CA al PKN Orlen.

Odată cu finalizarea tranzacției, Grupul Orlen își va consolida poziția a șasea între operatorii de benzinării din Germania. Din rețeaua austriacă OMV, vor fi preluate 17 stații de autoservire, din care 12 sunt situate în zonele magazinelor Aldi Süd. Procesul de rebranding ale stațiilor va fi efectuat în termen de trei luni de la preluare.

Rețeaua Orlen Group din Germania are un total de 587 de stații. Înființarea rețelei este rezultatul deciziei biroului german antimonopol, care în 2003 a aprobat achiziția de către BP a acțiunilor operatorului Aral, cu condiția ca BP să vândă 4% din cota totală a staţiilor BP/Aral pe piaţa germană. Apoi, 495 de stații, situate în principal în statele federale de nord și de vest, au fost preluate de Grupul Orlen. În ultimii 10 ani, concernul a investit peste 300 de milioane de euro în Germania, în primul rând în modernizarea și dezvoltarea rețelei de benzinării.

Conform strategiei Orlen2030, până în 2030 concernul va avea 3.500 de benzinării în cel puțin șase piețe din Europa Centrală.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut