Interpretarea radicală a prevederilor Pachetului de Mobilitate de către autoritățile de reglementare suedeze a dus la o creștere a costului transportului din/în Suedia, sunt de părere reprezentanţii sectorului suedez de logistică, citaţi de logisticska.pl.

Numărul inspecțiilor camioanelor a crescut dramatic în apropierea porturilor din regiunea de sud a Suediei. Potrivit lui Jerzy Gembski de la Enterprise Logistics, acest lucru se datorează interpretării de către autoritățile de reglementare suedeze a prevederilor Pachetului de Mobilitate referitoare la cabotaj. „Un document de transport înseamnă o operațiune de transport. Asta exclude posibilitatea de a primi o semiremorcă încărcată cu mai mult de două partide din port sau terminal intermodal după încărcarea mărfurilor de export din Suedia și trimiterea semiremorcii la tren sau feribot. În plus, condiția este ca mărfurile exportate din Suedia să reprezinte o singură încărcătură”, afirmă Jerzy Gembski.

El subliniază că atunci când o firmă încărca în mai multe locuri, sau chiar într-unul, dar diferite loturi pe mai multe facturi, nu putea efectua deloc cabotaj. „Am dori să trimitem semiremorci atât cu feriboturi, cât și printr-un sistem combinat, datorită căruia putem economisi spațiu pe feriboturi, reduce participarea șoferilor, îmbunătăți economia transportului și reduce impactul negativ al activităților de transport asupra mediului înconjurător.”

Ca exemplu, a citat cazul unui transportator care primise o amendă de aproape 5.500 euro, pentru că a uitat să-și introducă datele în CMR imediat după ce a primit semiremorca în portul suedez și a parcurs câțiva kilometri.„Nu știu dacă a intenționat să semneze CMR într-o parcare sau a neglijat asta. Serviciile de control au fost necruțătoare și i-au eliberat mașina abia după ce au primit respectiva sumă de bani. Acuzaţia a fost în direcția unei încercări de a ascunde operațiunea de cabotaj”, spune Jerzy Gembski.

Întrucât autoritățile suedeze recunosc last mile ca fiind o operațiune de cabotaj, firmele poloneze care își desfășoară activitatea pe această piață au fost nevoite să înființeze companii acolo pentru a se proteja de amenzi și pentru a nu-și asuma riscuri suplimentare. „Regulile restrictive ne-au forțat să facem asta. E adevărat că ne-am apărat împotriva amenzii, dar nu vrem să riscăm noi întâlniri în instanță”, declară managerul Erontrans.

Inspecțiile mai stricte din Suedia au forțat, de asemenea, Galan Logistics să-și reorganizeze activitatea. „Am transportat mărfuri din Germania în Suedia, dar după implementarea Pachetului de Mobilitate, costurile au crescut clar. Am decis să împărțim activitatea în mai multe etape. Mărfurile ajung la centrul nostru de transbordare din Kobylanka, de unde sunt trimise în Suedia. Astfel, în loc de transfer, efectuăm operațiuni bilaterale în care remunerația șoferului este calculată la tarifele poloneze. Aceasta este o procedură mult mai simplă decât cea suedeză, în care trebuie luați în considerare mulți factori, cum ar fi orele de muncă (noapte, zi) și vechimea în muncă.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut