Obligația de a permite șoferului să se întoarcă acasă sau la bază o dată la patru săptămâni este una dintre noile prevederi introduse de Pachetul de Mobilitate, însă dacă şoferul declară că nu doreşte întoarcerea, deşi angajatorul i-a oferit posibilitatea, acesta poate lucra în continuare. Oricum, prevederea dezavantajează major transportatorii, care trebuie să se lupte şi cu schimbul de şoferi pe lângă costurile în continuă creştere, dar dezavantajează şi şoferii, pentru care o astfel de întoarcere se traduce prin venituri mult reduse. În plus, în condiţiile în care toată Europa se confruntă cu o gravă lipsă de şoferi, firmele se vor afla în mod evident în imposibilitatea de a-i înlocui pe cei care se întorc.

Polițiștii suedezi au observat că șoferii străini prezintă tot mai des un document prin care renunță la dreptul de a se întoarce la bază după patru săptămâni, chiar dacă angajatorul le-a oferit această posibilitate, așa cum prevede Pachetul de Mobilitate. Aceasta este noua modalitate prin care firmele de transport dezavanzajate reușesc să evite respectarea acestei prevederi care aduce numai dezavantaje atât companiei, cât şi şoferului. Unele documente sunt semnate de şoferi, iar altele au pe ele ştampila companiei de transport, observă 40ton.net.

Acest lucru poate fi obișnuit în special pentru companiile cu şoferi extracomunitari, care merg de obicei acasă la intervale mai lungi de timp. Serviciile de inspecție trebuie însă să accepte un astfel de document, deoarece șoferul are opțiunea de a nu folosi dreptul de întoarcere, lucru confirmat şi în analiza oficială a Comisiei Europene.

Poliţia suedeză, însă, nu este de acord cu această portiţă. Ea spune că este posibil ca mulți șoferi care prezintă acest tip de declaraţii să nu îşi cunoască deloc drepturile și nici măcar să nu înţeleagă documentul pe care l-au semnat. Greu de crezut însă acest lucru, chiar şi pentru şoferii extracomunitari, pentru că toţi ar trebui să cunoască cel puţin o limbă de circulaţie internaţională pentru a se descurca în cursă. Pe de altă parte, nici nu este exclus ca suedezii să ceară înăsprirea cerințelor pentru aceste întoarceri ale şoferilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut