Deși oferă oportunități impresionante, Indonezia are multe provocări legate de lanțul de aprovizionare și logistică, fapt ilustrat de proporția ridicată a costurilor logistice în PIB, scrie Ti Insight. În ciuda poziției sale puternice de loc 5 în Indexul logistic pentru piețe emergente Agility, mulți cred că progresele nu apar atât de repede pe cât s-ar aștepta, mai ales având în vedere obiectivul guvernului de a reduce rata costurilor logistice la 17%, de la 24%, până în 2024.

Pentru a oferi baza unei transformări la nivel de economie, guvernul a adoptat programul „Making Indonesia 4.0” care se va concentra pe inovarea și dezvoltarea pe cinci sectoare cheie, inclusiv electronice, chimice, auto, produse alimentare și băuturi și textile, toate susținute de procese îmbunătățite de logistică și lanț de aprovizionare. Însă e nevoie de progrese considerabile înainte ca firmele să aibă capabilități Industry 4.0.

O modalitate de a facilita acest lucru ar fi eliminarea multor reglementări referitoare la investițiile străine. Intrarea mai ușoară a companiilor internaționale în Indonezia ar permite afacerilor locale să beneficieze de transferul de tehnologii avansate, în special celor din sectorul logistic, care ar avea de câștigat din introducerea platformelor digitale, GPS și IoT, robotică și automatizare.

Indonezia a adoptat recent un plan digital pentru Ecosistemul Logistic Național (NLE), conceput pentru a îmbunătăți fluxul de date și bunuri logistice, pe plan intern și internațional. Scopul său este de a simplifica procesele de afaceri și guvernamentale, de a îmbunătăți colaborarea publică și privată, precum și crearea unui serviciu de plată digitală. Două dintre obiectivele majore sunt reducerea timpilor de tranzit de la sosirea în port până la depozit și reducerea congestionării drumurilor printr-o planificare mai bună.

Cu toate acestea, potrivit rapoartelor, absorbția a fost lentă, iar conectivitatea cu alte platforme scăzută.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut