În Suedia, șoferii și transportatorii nu vor fi amendați dacă vehiculului îi lipsește o nouă versiune a tahografului, scrie Tidningen Proffs. Motivul este că noul tip de tahograf cerut de reglementările UE nu este disponibil în cantități suficiente pe piață.

Guvernul suedez a decis să modifice regulamentul: între 21 august 2023 și 31 ianuarie 2024 nu vor fi aplicate penalități sau amenzi în țară din cauza lipsei unui tahograf inteligent de a doua generație (Smart Tacho 2) pe un vehicul comercial nou. Motivul este că noul tip de dispozitiv nu este disponibil pe piață în cantitate suficientă. „Din păcate, industria nu poate în prezent să respecte regulile, deoarece nu există tahografe noi de cumpărat. Potrivit guvernului, nu este indicat să forțeze mașinile nou produse să stea nemișcate până când sunt gata pentru instalarea de tahografe noi”, a declarat Andreas Carlson, ministrul Infrastructurii și Locuințelor din Suedia.

Din 21 august 2023, va intra în vigoare un regulament UE conform căruia toate vehiculele comerciale noi cu o masă totală mai mare de 3,5 tone, înmatriculate în UE, vor trebui să fie echipate cu un tahograf inteligent din generaţia a doua, care are opțiunea de înregistrare automată a trecerilor de frontieră. Dar, potrivit experților, nu toate companiile vor avea timp să procure Smart Tacho 2 până la data specificată.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut