În Ungaria, între 5 şi 10% din camioane sunt trase pe dreapta, în principal din cauza lipsei de şoferi. Tivadar Árvay, secretar general adjunct al Asociației Transportatorilor Rutieri Maghiari, se teme că într-un timp foarte scurt situația va deveni ca cea din Marea Britanie din toamna anului trecut, când consecințele penuriei de șoferi s-au simțit pe tot lanțul de aprovizionare, de la unităţi de producție până la magazine. Situația este îngreunată şi de lipsa de muncitori calificați în zonele de încărcare, în special de stivuitorişti.

Potrivit lui Tivadar Árvay, problema principală este îmbătrânirea actualilor şoferi şi lipsa tinerilor doritori să practice această meserie. Circa 40% dintre şoferii profesionişti au peste 50 de ani și 12% au peste 60 de ani, iar tinerii, în ciuda posibilelor venituri mari, nu sunt atraşi de faptul că trebuie să fie plecați de acasă pentru o săptămână, două şi chiar mai mult, de ore lungi de așteptare la încărcare/descărcare şi de lipsa toaletelor şi a facilităților. În plus, dacă un șofer nu vrea să aștepte o jumătate de zi la client, de multe ori este obligat să facă operaţiunile de încărcare/descărcare care nu sunt în atribuţia lui şi pentru care nici nu este calificat.

Veniturile lunare ale șoferilor internaționali de 700.000-800.000 HUF (1.940-2.215 euro) nu mai pot fi majorate, explică reprezentantul transportatorilor maghiari pentru infostart.hu, deoarece salariile mai mari nu ar fi acoperite de tarifele de transport. Creșterile ulterioare ale salariilor ar avea ca rezultat majorări semnificative de prețuri sau lipsuri. „Potrivit experienței generale, creșterea performanței companiilor de transport este în cele mai multe cazuri limitată de lipsa șoferilor și nu de lipsa mijloacelor de transport”, a mai spus Tivadar Árvay.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut