Într-o piață dificilă, cu marje mici și costuri în creștere, conducerea unei afaceri profitabile de transport poate fi o sarcină dificilă. Prin urmare, maximizarea timpului de funcționare a flotei, inclusiv prin anvelope corespunzătoare, și menținerea în funcțiune a lanțurilor de aprovizionare ale clienților reprezintă un parametru competitiv decisiv pentru majoritatea transportatorilor. Chiar şi în aceste condiţii, producătorul de anvelope Michelin observă că până la 85% din defecțiunile legate de anvelope la camioane pot fi atribuite presiunii scăzute a anvelopelor.

Această concluzie îl deranjează pe Lars Skov-Andersen, de la Euromaster Danemarca, potrivit Transportmagasinet. „Încurajăm în permanenţă clienții să lucreze mai sistematic cu inspecția flotei. Asta include în special monitorizarea presiunii în anvelope. Mulți uită, din păcate, să acorde prioritate presiunii în anvelope și inspecției flotei”, spune responsabilul pentru camioane la Euromaster Danemarca.

Presiunea corectă în anvelope este, fără îndoială, cel mai important factor atunci când vine vorba de o performanţă maximă a anvelopelor. Iar acest lucru îl ajută foarte mult pe transportator să își optimizeze afacerea. „Din păcate, realitatea arată că mulți uită să acorde prioritate presiunii în anvelope și inspecției flotei. Viața de zi cu zi este pur și simplu prea ocupată”, spune Lars Skov-Andersen, subliniind că defecțiunile încep adesea cu o „pierdere lentă de aer”, care este de obicei cauzată de o puncție. Este greu de detectat cu ochiul liber, dar cu inspecția sistematică a flotei, fiecare are ocazia de a descoperi problema și de a face ceva în privința ei înainte de o posibilă explozie a anvelopei. „Atunci când efectuăm verificări ale anvelopelor pentru clienții noștri, găsim întotdeauna anvelope fără aer. Aproape de fiecare dată găsim anvelope perforate pe camion sau remorcă. Mai ales starea anvelopelor interioare pe o axă dublă este greu de urmărit. Lipsa aerului aici slăbește capacitatea portantă și supraîncarcă anvelopa exterioară.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare