După o perioadă de redresare, transportul aerian global de marfă și-a inversat tendința în martie 2022, pierzând 5,2% în termeni de tone pe kilometru față de aceeași lună a anului trecut. Acest lucru a fost anunțat de IATA, adăugând că, în comparație cu situația pre-pandemică, traficul și capacitatea s-au contractat.

IATA precizează că războiul din Ucraina a dus la o scădere a capacității folosită pentru a deservi Europa, întrucât mai multe companii aeriene cu sediul în Rusia și Ucraina au fost jucători cheie în sectorul de marfă. „Sancțiunile împotriva Rusiei au dus la întreruperi de producție, iar creșterea prețului petrolului a avut un impact economic negativ”.

Comenzile de export sunt, de asemenea, în scădere, cu excepția SUA. Un alt element care a redus mărfurile aeriene în martie a fost răspândirea Omicron în China, ceea ce a provocat noi închideri și, prin urmare, întârzieri în producție și în lanţurile de aprovizionare. „Combinația dintre război și Omicron în Asia a dus la creșterea costurilor energiei, a exacerbat întreruperile lanțului de aprovizionare și a alimentat presiunea inflaționistă”, a declarat Willie Walsh, director general IATA. „Ca urmare, comparativ cu anul trecut, sunt mai puține mărfuri expediate, inclusiv aerian. Pacea în Ucraina și o schimbare în politica Chinei privind Covid-19 ar contribui în mare măsură la atenuarea efectelor din industrie. Deoarece niciunul din aceste obiective nu pare probabil a se împlini pe termen scurt, ne putem aștepta la provocări tot mai mari pentru mărfurile aeriene.”

Transportatorii europeni au suferit o scădere mai mare decât media globală, egală cu 11,1%, care este și cel mai rău rezultat din toate regiunile. IATA precizează că piaţa internă a Europei a scăzut semnificativ, cu 19,7%, de la o lună la alta. „Acest lucru poate fi atribuit războiului din Ucraina, lipsei forței de muncă și restrângerii producției din Asia. Capacitatea de transport a scăzut cu 4,9% în martie 2022, față de luna precedentă.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare