Înainte de alegerile din Marea Britanie și publicarea datelor economice critice, între 17 şi 30 iunie a existat o creștere notabilă a stocurilor în rândul comercianților și producătorilor, observă ParcelHero. Firmele se pregăteau pentru potențiale întreruperi ale lanţurilor de aprovizionare.

Potrivit Oficiului Național de Statistică (ONS) din Marea Britanie, aproape 10% dintre companii şi-au majorat stocurile în iunie, o creștere substanțială față de 4,9% dintre retaileri și 11,1% dintre producători în ianuarie. Până la sfârșitul lui iunie, 15,3% dintre comercianții cu amănuntul și 20,7% dintre producători au raportat stocuri.

ParcelHero a remarcat că aceasta este cea mai mare proporție de companii care au investit în stocuri de când ONS a introdus întrebarea în „Sondajul privind informațiile și condițiile de afaceri” în februarie 2021.

După cum relatează Logistics Manager, David Jinks, șeful departamentului de cercetare pentru consumatori la ParcelHero, a subliniat importanța lanțurilor de aprovizionare robuste în fața unor astfel de incertitudini. „Companiile se pregătesc pentru vremuri dificile sau încearcă să combată problemele lanțului de aprovizionare prin stocuri mari de bunuri pentru utilizare ulterioară. Asta înseamnă că pot crește disponibilitatea produselor atunci când cererea crește”, a explicat Jinks, subliniind că ultima perioadă cu orientare pe stocuri în Marea Britanie a fost înainte de Brexit.

Creșterea recentă a stocurilor a coincis cu lansarea de către guvernul britanic a site-ului campaniei „Pregătiți”, care sfătuia cetățenii să adune provizii precum hrană, apă și baterii pentru potențiale situații de urgență.

ParcelHero a observat că „datele oferă o perspectivă interesantă asupra preocupărilor companiilor din Marea Britanie cu privire la incertitudinea perioadei electorale și impactul continuu al inflației și al ratelor ridicate ale dobânzilor”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut