Guvernul maghiar îşi doreşte să facă din Ungaria, în următorii ani, nava emblematică europeană a industriei de mașini electrice, iar pentru asta sunt în derulare negocieri cu diverși jucători din industrie. În ultimele săptămâni, au apărut mai multe informații în piață care anunţau patru posibile investiții uriașe, confirmate neoficial în industria auto, care pot da un impuls suplimentar sectorului industriei maghiare. Se spune că atât CATL, cât și NIO construiesc fabrici în Ungaria, şi, în plus, ţara vecină concurează pentru fabrica de baterii Volkswagen din Europa de Est și cea mai nouă fabrică Volvo din Europa.

Există tot mai multe semne că cea mai nouă bază de producție europeană a CATL, cel mai mare jucător de pe piața globală a bateriilor, ar putea fi construită la Debrețin. Deşi nu există un anunț oficial, în ultimele luni au ieșit la iveală informații care ar permite producătorului chinez de baterii să voteze pentru Ungaria, notează publicaţia maghiară Portfolio.

La începutul lui mai, site-ul Bloter.net din Coreea de Sud a împărtășit detalii despre viitorul proiect, care va presupune achiziţia de către CATL a unui teren de 200 de hectare în Ungaria, ca parte a expansiunii internaționale. Sud-coreenii au mai raportat că unitatea va fi în Debrețin. De asemenea, au fost informații că achiziția șantierului, care ar putea fi la circa 20 km de șantierul fabricii BMW în construcție, ar fi deja finalizată, iar fabrica este deja în faza de planificare. De asemenea, CATL a postat recent un anunț de angajare pe LinkedIn, desemnând Debrețin ca loc de muncă.

Recent, au apărut vești şi despre NIO că ar putea face o investiție semnificativă în Ungaria. Potrivit rapoartelor, unul dintre cei mai importanți jucători în producția de mașini electrice din China ar produce stații de înlocuire a bateriilor și stâlpi de încărcare pentru a alimenta piața europeană, care se confruntă cu o mare creștere, din Ungaria. Acest pas ar fi în conformitate cu strategia internațională stabilită de companie, de extindere în Europa, după China. Primii pași au avut loc în Norvegia, lider de piață în penetrarea mașinilor electrice, unde compania a predat prima sa stație de încărcare în ianuarie anul acesta, iar încă 20 sunt planificate să fie predate în acest an.

Apoi, Volkswagen se pare că ar construi o fabrică uriașă de baterii în Europa de Est. Conducerea constructorului german de automobile a anunțat în octombrie anul trecut că ar putea fi luată o decizie în prima jumătate din 2022 cu privire la locul de construire a fabricii în Europa de Est, iar aici concurează Ungaria, Cehia, Polonia şi Slovacia. Volkswagen intenționează să înființeze în total șase astfel de baze de producție în toată Europa până la sfârșitul deceniului. „Îmi pot imagina că sistemele de acționare electrică vor fi fabricate în Győr în viitor”, a declarat Alfons Dintner, președintele consiliului de administrație al Audi Ungaria. Acesta ar putea fi, de asemenea, un indiciu că Volkswagen ar dori să construiască fabrica în Ungaria.

De asemenea, Ungaria se află şi în competiţia ţărilor în care Volvo va construi o nouă fabrică. Surse din industrie consideră că Geely, compania-mamă a Volvo, caută o locaţie pentru noua sa bază de producţie europeană şi că Ungaria are şansa de a câştiga investiţia, în faţa Cehiei sau Slovaciei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut