Din 28 iunie, pe ruta Cava de’ Tirreni-Salerno în ambele direcții devine activ un nou sistem experimental de monitorizare dinamică a greutății vehiculelor grele de marfă, care detectează vehiculele grele care depășesc un prag maxim stabilit la 40 de tone.

Sistemul de monitorizare în timp real a camioanelor, dezvoltat de compania Movyon pentru Autostrade Meridionali, foloseşte algoritmi software pentru detectarea și alertarea cu elemente hardware precum camere, sisteme de semnalizare activă și tehnologie dinamică de cântărire reprezentată de plăci de oțel fixate în asfalt, echipate cu senzori de fibră optică, astfel încât să poată calcula greutatea totală a vehiculelor în tranzit. Astfel, în cazul în care dispozitivele și senzorii utilizați vor detecta un vehicul care depășește plafonul permis de 40 de tone, aceștia vor trimite un raport în timp real către sistemul central de acces pe autostradă. În acel moment, semnalele vor fi diseminate prin afișaje și panouri de mesaje, iar dacă vehiculul invitat să părăsească autostrada nu se adaptează, începe o a doua fază care implică trimiterea semnalului către autoritățile poliției rutiere pentru a identifica vehiculul supraîncărcat și a-l însoți la prima ieșire.

Acest sistem are ca scop evitarea tranzitului vehiculelor prea grele pe viaducte, subliniază Uomini e Trasporti.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut