Deşi Noul Drum al Mătăsii se confruntă cu vremuri tulburi în acest moment, există însă și efecte pozitive ale instabilității asupra coridorului. Aglomerația de pe Noul Drum al Mătăsii a cunoscut o scădere impresionantă, toate rutele feroviare prezentând cifre de întârziere mai mici decât la începutul anului.

Deși datele oficiale nu au fost încă publicate, industria logistică raportează o scădere a cererii de servicii pe ruta principală dintre China și Europa, potrivit RailFreight.com. Această rută trece prin Rusia și Belarus și, deși sancțiunile, în principiu, nu stau în calea acestei călătorii feroviare de marfă, există o listă tot mai mare de clienți și companii de transport care nu doresc deocamdată să urmeze această rută.

După cum remarcă firma chineză New Silk Road Intermodal, există un efect pozitiv al acestui lucru. „Din cauza conflictului din Ucraina, noile rezervări pentru serviciile de trenuri de marfă China-Europa au scăzut rapid în cea de-a 10-a săptămână a anului. Majoritatea expeditorilor au fost precauți în transportul feroviar, iar timpul general de tranzit s-a scurtat foarte mult. Astfel, s-a înregistrat cea mai bună eficiență a transportului din ultimele luni.”

Întârzierile ar fi putut fi și mai puține, dacă nu ar fi fost reținerea actuală la punctul de frontieră Khorgos. Potrivit New Silk Road Intermodal, a existat o lipsă de plăcuțe de înmatriculare, ceea ce a dus la o eficiență scăzută a manipulării containerelor. Situaţia se întâmplă de mai bine de o săptămână și nu a fost încă rezolvată.

Aglomerația de pe Noul Drum al Mătăsii a fost o adevărată provocare în 2021, dar a scăzut deja în primele săptămâni din 2022 cu ocazia Anului Nou Chinezesc, perioadă în care producția din China încetinește, iar oferta de trenuri spre vest devine mai mică decât de obicei.

La jumătatea lunii februarie, semnalele pozitive au început să apară din industrie. „În prezent, timpul de transport către Polonia este mai mic de 20 de zile, iar săptămâna trecută am înregistrat primele două trenuri care au ajuns în Małaszewicze în decurs de 14 zile”, a spus Jakub Walczak, de la C.H. Robinson, în săptămâna a 7-a, chiar înainte de începerea războiului din Ucraina.

Pentru o lungă perioadă de timp, au fost raportaţi timpi de tranzit de peste 30 de zile între continente, iar unii chiar au susținut că transportul maritim va fi mai rapid atâta timp cât congestia va afecta coridorul. Principalul motiv invocat a fost o creștere a cererii, în timp ce zonele de frontieră populare nu au fost capabile să facă față creșterii bruște a numărului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare