Compania feroviară ucraineană (JSC Ukrzaliznytsia – UZ) a lansat primul transport de camioane articulate din Polonia pentru a depăși blocada la frontieră implementată de transportatorii polonezi. Peste trei mii de camioane sunt blocate în coadă pe partea poloneză şi nu pot intra în Ucraina.
Blocada camioanelor care doresc să treacă granița dintre Polonia și Ucraina continuă de peste o lună, din 6 noiembrie 2023, fiind organizată de transportatorii polonezi împotriva liberalizării transportului internațional pentru cele ucrainene, instituită de UE după invazia Rusiei. Potrivit purtătorului de cuvânt al Serviciului de Grăniceri din Ucraina, Andrii Demcenko, la 8 decembrie 2023, 3.300 de camioane erau aliniate pe partea poloneză și nu puteau intra în Ucraina.
Cele mai lungi cozi se înregistrează la granița Medyka-Shehyni (1.200 de camioane) și la granița Hrebenne-Rava-Ruska (850), iar şoferii acestor camioane trăiesc la temperaturi negative în cabină.
Pentru a rezolva situația, compania feroviară ucraineană activează transportul de camioane articulate cu trenul (transport Piggyback). Prima călătorie a avut loc pe 7 decembrie 2023 între stațiile Sknyliv (Ucraina) și Slawkow (Polonia), trecând prin granița Izov-Hrubeshiv.
Compania de căi ferate efectuează și transport combinat rutier-feroviar pe sens invers. Trenurile pot transporta 13 ansambluri complete, în timp ce șoferii lor călătoresc cu autobuzul. Dar nici prin intensificarea acestui serviciu nu se va rezolva problema, potrivit Trasporto Europa. Ar fi necesare 254 de călătorii cu trenul doar pentru a elimina coada actuală din partea poloneză.
FOTO: Uz.gov.ua