În Regatul Unit, finanțarea de 20 de milioane de lire sterline va fi folosită pentru a face zonele de servicii pentru șoferii de vehicule grele mai sigure și mai confortabile, în special din punct de vedere al sistemelor de iluminat și al toaletelor. Măsura guvernamentală are ca scop abordarea efectelor deficitului global de șoferi în țară.

20 de milioane de lire sterline (aproximativ 24 de milioane de euro) este suma pe care guvernul Regatului Unit a alocat-o pentru a îmbunătăți infrastructura de parcare a camioanelor. Împrumutul face parte din fondul actual de 169 de milioane de lire sterline (aproximativ 200 milioane de euro) al National Highways (organism care se ocupă de autostrăzi și drumuri de stat) și vizează în mod special îmbunătățirea siguranței, iluminării și toaletelor/dușurilor pentru şoferii de vehicule grele.

Măsura se adaugă celor deja înaintate de guvernul britanic în ultimele luni pentru a îmbunătăți condițiile de muncă pentru șoferii de vehicule grele și, mai general, pentru a aborda problema gravă a penuriei de șoferi din țară. Măsurile cheie includ alocarea a 34 de milioane de lire sterline pentru cursuri de pregătire a aproximativ 11.000 de noi șoferi de camion, precum și unele creșteri salariale.

Datorită măsurilor adoptate, în ultimele șase luni, oficiile DVLA au procesat peste 240.000 de cereri de licențe profesionale (autobuze și camioane), iar în decembrie 2021 au eliberat cu 150% mai multe licențe profesionale provizorii (14.210 în total), comparativ cu luna similară pre-pandemică, decembrie 2019.

Germania investeşte 700 de milioane EUR în parcări

Pentru anii 2021-2025, compania de stat Autobahn GmbH a planificat investiții în parcări în valoare totală de 700 de milioane de euro. Întregul buget urmează să fie alocat pentru construirea de noi parcări, extinderea celor existente și introducerea unor noi sisteme de management. Totodată, se doreşte realizarea așa-numitelor „parcări pe coloană”, unde camioanele se opresc rând pe rând, iar computerul planifică poziționarea vehiculelor în funcție de timpul preconizat de sfârșit al pauzei.

Autobahn GmbH susține că proiectele vor fi implementate cât mai repede posibil. Așadar, de îndată ce se întocmește întreaga documentație, se analizează cererea și se face activarea fondurilor. În primele douăzeci și ceva de luni, până la 31 martie anul acesta, au fost depuse 38 de cereri, din care 13 au fost deja aprobate, cuprinzând proiecte care împreună vor crea în jur de 700 de locuri de parcare suplimentare (în medie, 53 de locuri per proiect). Cu toate acestea, statisticile arată a fi o picătură în oceanul nevoilor. În 2018, s-a estimat că în medie 23.000 de oameni rămân zilnic fără locuri de parcare pe autostrăzile germane. Ținând cont de creșterea traficului, pentru 2023 deficitul este estimat la 40.000 de locuri de parcare pentru camioane.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut