În fiecare an, DSV transportă milioane de tone de mărfuri ale clienților pe drumurile din Europa în mii de remorci. În 2023, pentru a-şi reduce amprenta asupra mediului, în propriile ateliere și în colaborare cu furnizorul de servicii de echipamente TIP Group, DSV va recondiţiona şi va dubla durata de viaţă a 1.100 de remorci pe care le va folosi în continuare pe rutele sale europene, în loc să le înlocuiască cu altele noi.

Inovația și tehnologia se află în centrul inițiativelor DSV care vizează reducerea emisiilor. Recondiţionarea remorcilor, mai degrabă decât înlocuirea lor, este un exemplu de inițiativă cu o abordare mai pragmatică.

„DSV are ambiții mari de a opera într-un mod mai durabil, ceea ce implică adesea inovare la nivel înalt și noi tehnologii. Dar uneori putem obține o valoare mare cu soluții mai simple. Recondiţionarea, mai degrabă decât înlocuirea remorcilor, ne va permite să economisim carbon, oferind în același timp servicii de înaltă calitate clienților noștri”, spune Søren Schmidt, CEO, DSV Road.

În mod obişnuit, DSV folosește o remorcă aproximativ cinci ani înainte să o returneze companiei de leasing sau producătorului, după care închiriază o remorcă nouă. Acum, recondiționând o remorcă după primii cinci ani, DSV se așteaptă să adauge un alt ciclu de viață complet de cinci ani remorcii.

TIP Group a calculat o amprentă de carbon de 18,6 t pentru producerea unei remorci cu prelată noi, în vreme ce recondiţionarea unui astfel de vehicul –  incluzând înlocuirea părților care sunt cele mai supuse uzurii, cum ar fi discurile şi plăcuțele de frână, airbag-urile și prelatele laterale și de pe plafon – implică emisii semnificativ mai mici. Pe baza calculelor TIP Group, recondiționarea unei prelate uzate emite aproximativ 2,7 t de CO2. Per total, diferența de emisii dintre o remorcă nouă și cea recondiționată arată economii estimate de 16 t/unitate, deci aproximativ 18.000 t pentru cele 1.100 de remorci.

Recondiţionarea celor 1.100 de remorci în 2023 dă startul noului program al companiei prin care toate remorcile DSV din rețeaua europeană vor fi supuse recondiționării cel puțin o dată înainte să le returneze producătorului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut