Liderul global în transport și logistică, MSC Mediterranean Shipping Company, continuă să investească în nave și servicii pentru a ajuta clienții să facă față perturbărilor lanțului global de aprovizionare, a declarat CEO-ul Soren Toft.

MSC și-a mărit capacitatea flotei oceanice cu 22% din 2019 încoace și a adăugat 11 noi servicii comerciale principale și și-a extins oferta feroviară, ca răspuns la o criză care a propulsat logistica în fruntea agendei în multe companii internaționale. „Cel mai important pentru clienții noștri este că nu își pierd vânzările, că au produse pe raft. E mai puțin important costul containerului de la un continent la altul”, a spus Soren Toft, vorbind într-o sesiune principală la Summit-ul digital al secretelor comerciale globale din Financial Times, în 11 noiembrie. Acesta a urmărit întreruperea lanțului de aprovizionare de la scăderea cererii la începutul pandemiei de Covid-19, până la revenirea bruscă ulterioară a comerțului transpacific. El a subliniat că în a doua jumătate a lui 2020, MSC a văzut aproximativ aceeași cerere din partea clienților și a evidențiat creșterea importantă a importurilor de bunuri de larg consum din SUA ca factor cheie care contribuie la starea de rău actual a lanțului de aprovizionare.

Prezentând o selecție de statistici ale flotei MSC, Soren Toft a arătat modul în care coronacriza a creat o presiune uriașă asupra transportatorilor de containere și a afectat operațiunile acestora. De exemplu, MSC a injectat în mod obișnuit o navă suplimentară pentru fiecare serviciu dus-întors, pentru a acoperi nu numai creșterea cererii pentru comerțul cu mărfuri, ci și ineficiența transportului de mărfuri între porturile aglomerate.

Din cauza blocajelor, navele MSC au tendința de a sta la coadă mai mult timp în afara porturilor înainte de a putea accesa o dană. De fapt, timpul mediu de așteptare pentru o escală în port a crescut cu 59% în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu aceeași perioadă din 2019, iar flota MSC a pierdut încă 5.565 de zile blocate la ancoră în aceeași perioadă.

Investiția în infrastructura portuară, inclusiv prin automatizarea terminalelor și îmbunătățirea rețelelor terestre este cheia pentru rezolvarea dificultăților lanțului de aprovizionare din SUA, a concluzionat Soren Toft, deoarece transportatorii nu pot continua să trimită mai multe nave în aceleași porturi. Acest lucru este valabil mai ales atunci când camioanele sosesc rar pentru a prelua containerele de la terminal. „LA-Long Beach a fost copleșit de volumul actual”, a spus el. „Trebuie să avem mai multe ridicări de containere de la terminale, trebuie să avem mai mulți oameni care fac transportul și trebuie să avem mai mulți muncitori în depozite. Asta va rezolva treptat problema.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare