Asociația Europeană a Transportatorilor Internaționali de Marfă din Germania (Elvis) avertizează asupra apropierii unei crize care va supune industria transporturilor și logisticii la provocări imense. Potrivit Verbund, perspectivele pentru lunile următoare continuă să se deterioreze, inclusiv din cauza inflației ridicate.

Asociația Elvis vede deja semnele unei crize care ar afecta puternic întreprinderile mici și mijlocii. „Economia germană și, odată cu ea, sectorul transportului cu camioane se află la o răscruce. În prezent, indicatorii indică direcția unei recesiuni”, a declarat Nikolja Grabowski, membru al consiliului de administrație al Elvis. Această evoluţie a lovit industria într-un moment nepotrivit, scrie Verkehrsrundschau.de. Prin urmare, companiile mici și mijlocii din industrie sunt sfătuite să fie „extrem de precaute atunci când iau decizii de investiții pe termen lung”.

Situația financiară a multor companii s-a deteriorat semnificativ în ultimii ani, ca urmare a pandemiei și a consecințelor acesteia. În această situație, inflația ridicată cântărește de două ori mai mult, iar costurile, mai ales cu personalul, cresc în același timp. Din cauza ofertei limitate de muncitori calificați și a nivelului ridicat de concurență pentru aceștia, salariile cresc, ceea ce „ pune o presiune suplimentară asupra marjelor deja adesea subțiri din sectorul transporturilor.”

Elvis înregistrează continuu parametrii relevanți ai pieței de transport cu camioane în zona FTL și LTL. Ca parte a unei analize trimestriale, acestea sunt legate de date economice generale și cifre-cheie importante, cum ar fi climatul de afaceri Ifo sau vânzările online. Din aceste date, Elvis enunţă tendințele pentru industrie, iar acestea nu sunt de bun augur pentru lunile următoare. „Prognozele sunt în mod clar pesimiste. Incertitudinea are un impact negativ asupra comportamentului de consum și investițiilor. Ca urmare, cererea de transport va scădea.”

Lipsa de personal și materiale a continuat să aibă un efect negativ asupra ofertei de transport. Asociația îi sfătuiește așadar pe expeditori și transportatori să reconsidere deciziile privind investițiile pe termen lung și, dacă este posibil, să le amâne. În schimb, companiile de transport ar trebui să-și sporească urgent opțiunile de flexibilizare a capacităților: digitalizarea întregului flux de lucru și îmbunătățirea eficienței, în special în afacerile contractuale.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut