În Rusia, pentru prima dată în istoria statisticilor locale, Kamaz a rămas în afara podiumului de vânzări de camioane noi.

Această situație istorică a fost consemnată în săptămâna 6-12 februarie 2023. Pe primul loc la înmatriculări în Rusia, cu 363 de unități, s-a clasat Sitrak C7H, un vehicul al concernului chinez CNHTC, caroserie și asamblare tehnică MAN TGX. Pe locul secund, cu 172 de unități, s-a situat Shacman SX3318, tot un vehicul chinezesc, derivat din versiunea licențiată a MAN F2000. Locul al treilea, potrivit 40ton.net, a fost ocupat de FAW CA3310, un alt „chinez”, de data aceasta realizat de ingineri chinezi.

De când au început rușii să raporteze astfel de statistici, de câteva decenii, e prima dată când niciun vehicul Kamaz nu se clasează pe cel puțin unul dintre primele trei locuri. Ieşirea mărcii rusești de pe podium este dovada a cât de repede chinezii pot să preia piața rusă și să umple golul lăsat de produsele retrase ale celor „șapte mari” europeni.

Şi statisticile exporturilor din China certifică acest trend. Astfel, dacă în 2021 rușii au importat doar 8.250 de camioane noi de producție chineză, în 2022, aceştia au cumpărat cu 523% mai mult, respectiv 40.919 de unități.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut