Asociația Norvegiană a Transporturilor, YTF, se arată îngrijorată de faptul că industria transportului cu autoutilitare subminează concurența și condițiile de muncă pentru întreaga piață a transportului de mărfuri. Ca urmare, YTF a înaintat o cerere pentru un salariu minim general pentru șoferii de vanuri, iar decizia comisiei tarifare va fi anunţată pe 27 octombrie.

„Segmentul autoutilitarelor are un element extins de dumping social. Grupurile slabe din societate lucrează ore lungi pentru salarii extrem de mici. Organizarea acestei industrii va fi un pas bun pe calea obținerii unui salariu minim universal în industrie”, conchide liderul sindical Jim Klungnes.

Asociația transporturilor a luat inițiativa de a cere un salariu minim general pentru șoferii de mașini de până la 2,5 tone în această vară. Propunerea a fost apoi trimisă spre consultare către comitetul de negociere colectivă.

În același timp, Klungnes e de părere că aceasta nu trebuie să fie singura măsură pentru a câștiga controlul asupra industriei de transport cu autoutilitare. „Dezvăluirea publică este de mică valoare dacă nu este urmată de verificări și reacții pentru încălcări ale legislației. În situația de astăzi, nu există un etaj inferior pentru cât de prost poate fi plătit un șofer de dubă. Mai întâi trebuie să punem în aplicare reglementări bune, apoi trebuie să punem în aplicare controale mai multe și mai bune”, spune Jim Klungnes. Liderul sindical precizează că există o mare proporție de șoferi care, pe hârtie, sunt „independenți”, în timp ce în realitate primesc toate cursele de la o singură firmă care le determină atât programul de lucru, cât şi misiunile, traseele și plata. „Considerăm că legislația trebuie întărită astfel încât aceștia să fie considerați angajați permanenți. Această măsură trebuie adăugată la un salariu minim universal, nu în locul lui, așa cum susțin unii”, continuă Klungnes, care este de părere că industria vanurilor afectează negativ industria camioanelor. „Mai mult de una din patru furgonete este supraîncărcată. Nu am nicio îndoială că vanurile sub 2,5 tone intră din ce în ce mai mult pe piața în care ar trebui să circule vehicule de peste 3,5 tone. Acest lucru este confirmat și de membrii noștri și de reprezentanții sindicatelor. Astfel, nu numai că sunt depăşite companii norvegiene serioase de transport de marfă, dar constituie și un pericol în trafic atunci când atât de multe autoutilitare circulă pe drumurile norvegiene cu o încărcătură pentru care nu au fost construite.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut