În ciuda eforturilor sale de a elimina exploatarea în producția de cacao, ciocolatierul olandez Tony’s Chocolonely (Tony’s) a dezvăluit în ultimul său raport anual că 1.701 de copii au fost folosiți în ultimul an pentru a ajuta la fabricarea mărcii sale populare de ciocolată.

Aproximativ 1,56 milioane de copii lucrează ilegal în fermele de cacao din țările africane Ghana și Coasta de Fildeș, unde sunt adesea forțați să facă sarcini periculoase, cum ar fi folosirea macetelor și pulverizarea pesticidelor dăunătoare. Aproximativ 70% din cantitatea de cacao la nivel mondial este produsă în Africa de Vest.

Deosebit este însă faptul că Tony’s și-a construit marca pe viziunea sa de a face din „ciocolata 100% fără sclavi o realitate”. În ciuda angajamentului, propriile cifre au arătat o creștere a muncii copiilor în 2021 față de anul precedent, când lucrau 387 de minori, observă Logistics Manager. Ca răspuns, compania a declarat: „Mai multe cazuri decât anul trecut? Da. Pentru a avea un impact mai mare, am lucrat cu mai mulți fermieri parteneri în acest an pentru a obține cacao, ceea ce înseamnă și că procesul de identificare, remediere și prevenire a muncii copiilor a început din nou de la zero aici, astfel încât rata muncii copiilor a fost la media industriei.

Rata medie a muncii copiilor în industria ciocolatei este de 46,5% (unul din doi copii lucrează ilegal). La cooperativele de fermieri cu care ciocolatierul colaborează, această rată scade la 3,9%, iar Tony’s asta ca un progres.

Potrivit Global Slavery Index din Ghana și Coasta de Fildeș – au existat aproximativ 30.000 de victime ale sclaviei moderne în industrie, folosite şi de firma elvețiană Barry Callebaut pentru a transforma boabele în ciocolată lichidă pe o linie de producție separată de restul fabricii. „Nu este un secret că Barry Callebaut a fost criticat în trecut pentru lucruri pe care noi, Tony’s, le condamnăm – de ex. neglijență și încălcări ale drepturilor omului în lanțul de aprovizionare”, a confirmat un comunicat de presă al lui Tony’s la sfârșitul lui ianuarie. „Ne dorim să facem ciocolata 100% fără sclavi, însă nu doar pe a noastră. Asta înseamnă să ne urcăm în bârlogul leului și să abordăm schimbarea din interior, să ajungem la rădăcina problemei și să deschidem calea altora, dovedind scalabilitatea soluțiilor noastre.”

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut