Potrivit Pachetul de Mobilitate, vehiculele care efectuează transport internațional trebuie să fie echipate cu un tahograf inteligent de a doua generație. Acest lucru va forța peste 140.000 de vehicule grele de transport internațional să-și înlocuiască tahograful în următorii doi ani, punctează Fenadismer en Carretera.

Noile reglementări afectează peste 140.000 de vehicule grele numai în flota spaniolă: 130.000 de camioane și 11.000 de autobuze/autocare din transport internațional. Flota europeană necesară pentru a face această înlocuire este între 800.000 și 1.000.000 de vehicule.

Mai sunt doi ani pentru a face această înlocuire, cel mult, ceea ce i-a determinat pe producătorii de tahografe digitale să-şi tripleze schimburile, după cum a comentat Continental VDO, care produce în prezent 18.000 de tahografe inteligente de a doua generație, săptămânal.

Pachetul de Mobilitate, aprobat în iulie 2020, a introdus necesitatea unui tahograf „mai inteligent”, cu o tehnologie mai bună pentru poziționarea vehiculelor și controlul șoferului, pentru a respecta toate reglementările actuale, cum ar fi returnarea conducătorilor auto și vehiculelor către statele lor, limitarea cabotajului sau deplasarea şoferilor. Pe scurt, era nevoie de instrumente care să pună capăt relocării companiilor și concurenței neloiale.

Din 2026, şi vehiculele ușoare (între 2,5 și 3,5 t) care călătoresc internațional vor trebui să aibă un tahograf inteligent de a doua generație instalat, mai aminteşte Fenadismer.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut