Porturile de manipulare a vehiculelor din Europa s-au confruntat cu diverse provocări în ultimii ani, inclusiv pandemia, deficitul de cipuri și întreruperile cauzate de război, dar şi cu volumele inconsecvente. În 2022, lipsa transporturilor și a forței de muncă a fost evidentă, iar asta mai poate dura câțiva ani. Problemele sunt agravate şi de deficitul sever al capacității rutiere, feroviare și ro-ro în Europa, generând timpi mari de așteptare și livrare. Navele mai mari și o creștere a importurilor de vehicule electrice din China au complicat și mai mult situația. Însă, în ciuda acestor provocări, volumul producției și vânzărilor pe multe piețe europene și-a revenit, observă Transport intelligence.

Potrivit ACEA, în mai 2023, piața auto din UE a înregistrat o creștere semnificativă, ajungând la aproape 1 milion de autoturisme înmatriculate (+18,5% față de 2022). Majoritatea piețelor UE au înregistrat câștiguri de două cifre în primele 5 luni, cu cele mai puternice rezultate în Italia (+23,1%), Germania (+19,2%) și Franța (+14,8%). Cu toate acestea, comparativ cu mai 2019, volumul vânzărilor este cu 23% mai mic în UE.

Potrivit Automotive Logistics, unele porturi majore din Belgia și Germania au fost nevoite să închidă efectiv volumele suplimentare. Pentru a atenua congestionarea ro-ro și a terminalelor, unii producători auto au recurs la livrările de vehicule în containere, care este de obicei o soluție de nișă.

Se așteaptă ca această presiune asupra capacității să persiste, deoarece va dura un timp pentru a reumple capacitățile de transport ro-ro, pe camioane și feroviar.

Înmatriculările de vehicule electrice cu baterii în UE au cunoscut o creștere semnificativă în mai, de 70,9% față de anul precedent. Olanda, Suedia, Franța și Germania au înregistrat câștiguri procentuale impresionante. De asemenea, mașinile electrice hibride au continuat să se ceară, vânzările crescând cu 27,6% în mai. Totuși, la cotă de piață, mașinile pe benzină dețin în continuare supremaţia, cu 36,5% din piață.

În general, piața auto din UE a înregistrat o creștere pozitivă în ultimele luni, dar există provocări legate de deficitul de capacitate, în special în transport și forță de muncă, precum și de cererea tot mai mare de vehicule electrice. Lanțurile de aprovizionare trebuie să se adapteze pentru a face față acestei schimbări a cererii, ceea ce poate crește costurile logistice pentru expeditorii de vehicule și părțile interesate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut