Călătoriile goale din transportul maritim ar putea crește semnificativ în perioada premergătoare Crăciunului, deoarece companiile de transport anulează mai multe servicii pentru a-şi adapta oferta la cerere și pentru a opri scăderea rapidă a tarifelor de marfă. Compania project44 a ajuns la această concluzie în raportul „Starea pieței globale a navelor portcontainere noiembrie 2022”. Datele de pe platforma SCM au indicat că transportatorii maritimi vor anula până la 64% din călătoriile transatlantice înainte de Crăciun. Aproape jumătate din toate călătoriile ar putea fi anulate în comerțul transpacific și 38% în comerțul Europa-Asia. „Observăm o normalizare lentă a lanțului global de aprovizionare. Au existat câțiva câștigători și învinși ca urmare a blocajului logistic legat de pandemie anul trecut. În ciuda unor blocaje rămase, a timpilor mai lungi de așteptare și a întârzierilor, este evident că acum piața se schimbă înapoi în favoarea expeditorului”, a declarat Josh Brazil, VP, Supply Chain Insights la project44.

După un sezon de vârf dezamăgitor pentru companiile de transport maritim, care au anulat 74% din serviciile transatlantice și 56% din serviciile transpacifice în octombrie, noiembrie a înregistrat o îmbunătățire a conectivității care este probabil să fie de scurtă durată.

Potrivit project44, companiile de transport maritim și expeditorii par să schimbe tendinţele și în Asia, transferând mai mult tonaj în Busan, Coreea de Sud. Fluctuațiile puternice ale volumului din centrul industrial al Chinei fac parte din problemă. Tensiunile dintre SUA și China cu privire la cipuri și întreruperile constante ale lanțului de aprovizionare, i-au determinat pe expeditori să-și protejeze și să-și diversifice centrele de producție. Iar acest lucru a dus la creșterea capacității expeditorilor și transportatorilor oceanici în Asia de Sud-Est.

Capacitatea TEU din octombrie a crescut cu 5% față de aceeași lună a anului trecut şi cu 5% față de septembrie. Creșterea generală din octombrie s-a datorat în principal extinderii capacității liniilor de transport maritim din Orientul Îndepărtat și Asia de Sud-Est, Busan înregistrând o creștere neobișnuită de 451.194 TEU (+14% de la lună la lună), deoarece 148 de nave suplimentare au fost dislocate în octombrie, comparativ cu până în septembrie. Această creștere a capacității nominale TEU a reprezentat 8% din creșterea totală a capacității de 5,8 milioane TEU din septembrie în octombrie.

Cererea generală în industria containerelor este în scădere, potrivit project44, deoarece retailerii au stocuri record în urma trecerii de la un lanț de aprovizionare just-in-time la unul just-in-case. Aceasta nu e o veste bună pentru companiile de transport maritim, dar oferă oportunități pentru expeditorii care sunt încă pe piață și doresc să își optimizeze lanțul de aprovizionare. Iar pentru consumatori, sezonul de cumpărături de dinainte de Crăciun ar trebui să fie mai puțin agitat. Este clar că expeditorii fac eforturi pentru a diversifica și a atenua riscurile, îndepărtându-se de axa comercială dintre China și Coasta de Vest a SUA. Această tendință va continua pe măsură ce companiile caută să împartă riscurile la nivel global.

Conform project44, există puține semne de îmbunătățire a tabloului macroeconomic în curând. O recesiune în SUA, combinată cu problemele economice din Europa și China, este probabil să continue scăderea cererii de mărfuri containerizate și să creeze mai multă incertitudine în întreaga lume.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut