Yutong s-a clasat pe primul loc pe piața autobuzelor electrice în 2022 în Europa, în vreme ce, pozițiile a doua și a treia, au fost ocupate de joint venture Alexander Dennis/BYD și, respectiv, Daimler Buses. Iveco Bus și VDL cresc, iar Solaris rămâne în urmă după doi ani la conducerea pieței de autobuze electrice, dar şi cu un an de succes în ceea ce privește autobuzele cu celule de combustie, acoperind singur mai mult de jumătate din piață, al cărei volum total a fost totuși redus de la 158 în 2021, la 99 anul trecut, scrie Sustainable Bus.

Piața autobuzelor electrice din Europa a crescut cu 26% anul trecut, până la 4.152 de unități (+48% față de 2020), potrivit companiei de consultanță Chatrou CME Solutions. 30% din piața europeană (EU27+UK+ICE+NO+CH) a autobuzelor urbane este acum cu zero emisii.

Având în vedere fiecare tehnologie alternativă de propulsie, în 2022 au fost înmatriculate 2.018 autobuze hibride, 3.274 autobuze GNC și 99 pe hidrogen, pe lângă cele 4.152 autobuze electrice cu baterie. Deci un total de 9.543 de autobuze cu acţionare alternativă, adică 62,5% dintre autobuzele urbane înmatriculate în Europa.

Cel mai vândut producător de autobuze electrice cu baterii este Yutong, cu 479 de înmatriculări (+58% față de 2021), urmat de BYD-Alexander Dennis cu 465 de înmatriculări (+24%), Mercedes cu 405 de înmatriculări (+21) şi Iveco Bus, cu 347 de unități. Asistăm, de asemenea, la revenirea VDL, care după câțiva ani și-a dublat înmatriculările anuale până la 344 de unități, în vreme ce Solaris ocupă surprinzător poziția a 6-a.

De menționat avansul Karsan, care într-un an a trecut de la 36 la 135 de înmatriculări e-bus, dar şi performanța bună a grupului chinez Golden Dragon, cu 133 de înmatriculări.

Irizar, Bluebus și Ebusco, pe de altă parte, au avut mai multe umbre în 2022. Producătorul spaniol a scăzut cu 45%, după boom-ul din 2021, iar Ebusco a scăzut cu 40%. Incluși în eticheta „Alții” (240 de unități) găsim producători precum Higer, Rampini, Temsa, Alstom, Scania și alți 15.

Înmatriculările de autobuze cu celule de combustie în Europa au scăzut anul trecut comparativ cu 2021. Începând cu 1 ianuarie 2022, un total de 370 de autobuze urbane cu celule de combustie funcționau în Europa. Van Hool este în continuare lider de piață cu 106 autobuze pe hidrogen și o cotă de piață de 28,6%, urmat de Solaris, cu 104 înmatriculări şi Wrightbus cu 82 de autobuze.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut