Asociația Europeană a Transportatorilor Internaționali de Marfă (ELVIS) AG, continuă să observe că industria germană de transport se confruntă cu provocări enorme. Experții sugerează că lunile următoare vor fi dificile pentru multe companii și afaceri din industrie, în ciuda revenirii așteptate din toamnă. Motivul principal ar fi creșterea taxei planificată pentru decembrie, cu 83% în categoria principală și, în funcție de scenariul de utilizare a camioanelor, va avea ca rezultat o creștere a costurilor cu până la 12%.
„Indicatorii cheie sectoriali nu ne dau motive să sperăm că situația se va îmbunătăți semnificativ în acest an. Mai mult, este puțin probabil ca afacerile din toamnă să atingă nivelurile de anul trecut. Acest lucru se reflectă în special în numărul de kilometri cu taxă parcurși, care a scăzut cu 6,6% în ultimul trimestru față de T1 sau cu 2,5% față de același trimestru al anului precedent”, precizează Nicolas Grabowski, CEO al ELVIS AG, subliniind că această evaluare este confirmată şi de prognoza Ifo pentru transportul rutier de marfă. Aceasta arată că şi climatul de afaceri (-14,2%), şi așteptările de vânzări (-25,5%), de preț (-29%) sau de angajare (-9,8%) %) prezintă o dinamică negativă faţă de aceeași perioadă a anului trecut. Același lucru este valabil și pentru indicele de încărcare parțială ELVIS, care este cu 7,5% mai mic față de primul trimestru al anului și cu 4,3% mai mic față de aceeași perioadă a anului precedent. „În același timp, situația costurilor pentru expeditorii și transportatorii de marfă din Germania rămâne tensionată. Deși costurile cu energia s-au stabilizat la niveluri semnificativ mai scăzute în cursul anului, efectele de decalaj au continuat să fie observate în aproape toate segmentele de cost. În special, costurile din ce în ce mai mari cu materialele și personalul au îngreunat activitatea companiilor.”
Asociația adaugă că majorarea tarifului planificată pentru decembrie se înscrie în această situație. Sub rezerva aprobării Consiliului Federal, taxele pentru camioanele germane vor fi majorate cu 83% în clasele de kilometraj cele mai mari. Drept urmare, tariful actual aproape se va dubla. În funcție de scenariul de utilizare al camionului, acest lucru are ca rezultat creșteri ale costurilor de până la 12%. „Este timpul să începem un dialog cu clienții. Costurile cu taxele trebuie transferate integral”, avertizează Nicolas Grabowski.