Piața mondială a logisticii alimentare a atins o valoare de 101,1 miliarde USD în 2020, iar previziunile arată, potrivit unui raport Business Wire, că se aşteaptă o creștere moderată în următorii cinci ani.
Creșterea pieței globale a logisticii alimentare este determinată în principal de o creștere rapidă a prevalenței e-commerce în sectorul alimentar şi de retail. Întrucât logistica reprezintă o parte semnificativă a depozitării, transportului și livrării bunurilor cumpărate online, acest lucru a oferit un impuls pozitiv creșterii pieței. În afară de aceasta, apariția inteligenței artificiale (AI) le-a permis companiilor de logistică să crească eficiența livrării.
De exemplu, United Parcel Service (UPS), multinaționala americană de coletărie și de gestionare a lanțului de aprovizionare, utilizează algoritmi AI pentru planificarea inteligentă a rutelor. Iar acest lucru ajută la reducerea timpilor de livrare şi la furnizarea conformă a produselor alimentare perisabile.
Unii dintre ceilalți factori care influențează pozitiv piața includ îmbunătățirea rețelelor de distribuție și a infrastructurii în regiunile în curs de dezvoltare și adoptarea de noi tehnologii de către furnizorii de logistică pentru îmbunătățirea proceselor lor de afaceri.

Peisajul competitiv al pieței a fost caracterizat de prezența a numeroși producători mici și mari care concurează în termeni de prețuri și calitate. Între modurile de transport, rutierul reprezintă în prezent segmentul principal, deținând cea mai mare cotă de piață în logistica alimentară. Între tipurile de produse, peștele, crustaceele și carnea sunt cele mai populare produse, reprezentând majoritatea cotei totale de piață.
De asemenea, lanțul de frig reprezintă cel mai popular tip de serviciu, dominând piața, iar pe plan geografic, America de Nord domină clar piața.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut