Cel mai recent raport realizat de Transport Intelligence arată o creștere rapidă a pieţei logisticii pentru e-commerce, pe măsură ce vânzările din online cresc, dar și cerințele consumatorilor pentru opțiuni de livrare în aceeaşi zi sau în ziua următoare. Între timp, Covid-19 continuă să schimbe configuraţia retailului.
Piața mondială a logisticii comerțului electronic a crescut cu 27,3% în 2020 și va atinge 557 de miliarde de euro până în 2025. În timp ce piața logisticii e-commerce înregistrează o creștere rapidă în timpul pandemiei, se așteaptă ca rata să se modereze la 8,6%, până în 2025. Moderația se datorează în mare parte anticipării adoptării comerțului electronic, pandemia accelerând acest trend în 2020. De exemplu, vânzările online din Marea Britanie au crescut cu 46% în 2020.
Serviciile last mile reprezintă 53% din costurile logistice
Între timp, costurile cu logistica cresc pentru retail, pe măsură ce vânzările se îndreaptă către canale online mai pretenţioase din punct de vedere logistic, iar cererea consumatorilor pentru serviciile rapide crește brusc, majorând volumul de logistică, dar și cheltuielile pentru serviciile din last mile. Raportul TI arată că, pentru mulți comercianți cu amănuntul, costurile de logistică cresc în mod constant ca procent din vânzări. De exemplu, pentru Amazon au crescut de la 17,8% în 2011, la 31% în 2020. Această creștere a costurilor a fost parțial determinată de investițiile în rețele, pentru o acoperire și o eficiență pe termen lung și parțial ca urmare a intensificării cerințelor logistice ale comerțului online, pentru a satisface așteptările consumatorilor.
Creșterea costurilor a făcut ca gestionarea stocurilor să fie și mai importantă pentru retailerii online și a subliniat necesitatea eficientizării. Iar costurile par să fi crescut mai mult pe last mile. Ultimele estimări ale TI arată că, pentru comercianții cu amănuntul din online, cheltuielile pentru serviciile last mile au reprezentat în 2020 53% din costurile de logistică.
Raportul subliniază, de asemenea, tendințele cheie în logistica e-commerce, explorând modul în care furnizorii de logistică ajută retailerii să răspundă celor mai recente cerințe ale consumatorilor, facilitând livrarea comenzilor, gestionând eficient retururile și stabilind o logistică ce va permite retailerilor omnichannel să își reimagineze magazinele bricks-and-mortar pentru lumea post-pandemică.