Compania de cercetare Maritime Strategies International dezvăluie un nou risc în transportul containerizat: o posibilă penurie de nave portcontainer pentru servicii de alimentare în Marea Mediterană. Motivul principal este introducerea de noi reguli de protecție a mediului, care vor împiedica navele mai vechi să intre în porturi și, prin urmare, le vor împinge fie la casare, fie către rute care nu vor include Europa. Companiile de transport maritim vor trebui, așadar, să comande noi unități în următorii ani, pentru a-şi putea susţine serviciile de transbordare din Marea Mediterană.

Potrivit Splash247.com, puțin peste jumătate din navele portcontainere de până la 3.900 TEU disponibile astăzi vor fi cel mai probabil folosite pe rute intra-asiatice, unde nu există aceleaşi limite privind protecţia mediului ca în Europa. „Impactul reglementărilor de mediu asupra unei flote mai vechi ar putea înăspri situaţia tonajului disponibil în sudul Europei”, potrivit lui Daniel Richards, Maritime Strategies International.

Această potenţială lipsă de nave disponibile pentru a furniza conexiuni de transbordare în Marea Mediterană ar putea fi, de asemenea, exacerbată de modificările vitezei de navigare în anii următori. Există o mare incertitudine cu privire la modul în care vitezele medii de navigare se vor schimba ca răspuns la modificările reglementărilor de mediu.

În ultimele luni, viteza medie de navigație a scăzut în medie față de 2021, ca răspuns la scăderea cererii de transport și la creșterea prețului combustibilului. Acest fenomen este mai mare în segmentul sub 3.000 TEU și mai mic în cel de peste 8.000 TEU.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare